Forumforumforum Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har en kompis som skal kjøpe lap. "Krav": - Et skjermkort som holder bra standard pr. dags dato. - 80 gb hd - 1024 mb ram. - AMD Og dette skulle helst holde innefor rammen 15000 ,- (ekstern hd/mus kommer utenom) På forhånd takk : Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hvorfor AMD? Hvorfor ikke P-M? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 det er noe du evt. må ta opp med kompisen min ;P jeg er selv for intel i bærbar.. Men noen som har evt. tester som viser forskjeller `? så kanskje han blir overbevist. ? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Han burde enten gå for intel pentium m eller amd turion. Det blir nesten hipp som happ, ettersom at begge er veldig fine cpuer . (jeg holder fortsatt en liten knapp på Intel her jeg ) EDIT: Leif Endret 20. september 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Har desverre ingen erfaring med Turion, men ytelsesmessig så ligger de likt. Strøm messig er dem også ganske likt. Eneste forskjellen er vel at Turion er en 64 bit cpu, noe som er lurt med tanke på fremtiden. Men det viser seg jo at man ikke har så mega mye behov for 64 bit. Men igjen, P-M og centrino.. her får du jo en pakke med trådløst nettverk, stillegående system og lang batterilevetid. Og ett større utvalg i maskiner, da det ikke er så veldig lenge siden Turion ble lansert. Så i bunn og grunn ville faktisk jeg ha gådd for en P-M / Centrino maskin. dette er all over basert på mine erfaringer og hva jeg har lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå