riktig Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Jeg har vært borte fra maskina noen dager nå, og da jeg slo den på var skjermen svart. Jeg restartet skjerm og PC, og bildet kom som vanlig. Det merkelige er at alt lagger noe så vanvittig. Å scrolle tar evigheter, og musepekeren legger igjen "spor" på skjermen. Selv å scrolle på forumet her er en utfordring. Jeg har et Geforce 2-kort fra fordums tid, og jeg får ikke engang installert driver til det. Det har ikke vært noe problem, det har alltid fungert, men nå ser det ut til at vårt vennskap har tatt slutt. Skjermen er en Mag Innovision 17". Gammel og velbrukt, men fungerer greit. Har ingen anelse om hvorfor dette skjer, så jeg setter pris på all hjelp. Edit: Da jeg fikk bilde første gangen var oppløsningen satt tilbake til 800x600, og jeg fikk en eller annen melding om at det var endringer i innstillingene. Endret 19. september 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvilket system benytter du? (Windows? Linux?) Driverene til GeForce skal støtte alle GeForce-kort, hvis de nyeste driverene ikke passer så søk etter eldre drivere. Kan det være virus, ormer og lignende på pcen? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Er helt virusfri. Og ja, Win XP pro. Når jeg prøver å installere driveren får jeg feilmeldingen under. Dette er ganske merkelig, da jeg har klart å installere den før. Jeg har ikke gjort noe annerledes med denne installasjonen såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Her er forklaringen: Release 75 driver dishes Geforce 2 and older cards Her skal du kunne laste ned eldre drivere som støtter ditt skjermkort: .http://www.pcdrivers.com/video.htm#9 Jeg hadde tilsvarende problem med et enda eldre GeForce-kort, da måtte jeg bruke gamle drivere. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Ah, hjertelig takk! Skal prøve å installere her nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå