shit89 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har et merkelig problem. Dataen booter med post-bilde, men etter det slår den seg av av seg selv. Har prøvd å resette bios med jumper (det funker, men jeg får ikke skrudd på dataen på vanlig måte for det) og tatt ut batteriet og inn igjen. Dette skjedde etter ca. to rebooter etter en BIOS-oppdatering. Hovedkortet mitt er MSI K8N-platinum s-754 utgaven. Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvor mange watt er strømforsyningen din på? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 HK så he gått t helvette kansje.. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Dataen har funka stabilt hele tiden til nå, og har ikke gjort noen endringer i hardwaren på leenge. Dessuten: Ja, muligens er hovedkortet ødelagt, men hvordan? og kan jeg fikse det? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Flashet du BIOS mens maskinen var overklokket? Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) nå er jo MSI kjent for utrolige dårlige bios oppdateringer da...mulig du må gå tilbake på bios ver. din...for at maskinen din skal bli stabil "MSI kjent for utrolige dårlige bios oppdateringer da" ja dette er faktisk sant... til alle dere som skulle forsvare dette....har hatt masse erfaringer har selv msi k8n platinum sli 939 utgaven. bare dårlige bios versioner.... kun noen få av alle de 6-7 funker tilfredsstillende tar forbehold om masse skrivefeil Endret 19. september 2005 av Rhulken Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Kan være at bios-oppdateringa fucka opp for drivere som lastes tildlig i windows-bootn. Prøvd å starte windows i sikkermodus? Hvis sikkermodus virker må du reinstalle/reparere windows. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Som sagt får jeg bare opp POSTen med skjermkortsbeskrivelse, og dataen skrur seg av før jeg får i det hele tatt muligheten til å komme inn i bios. Det er mulig at dataen var overclocka når jeg starta den, men hva an jeg gjøre? Jeg kan ikke gå tilbake til den gamle biosen hvis ikke kan trykke på noe som helst? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Vil dette si at jeg må kjøpe nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hadde samme symptomene når mitt hk gikk til helv.. Løsningen var RMA til komplett, noe som gikk greit. Ville uansett resatt cmos, og sjekket om det hadde noen innvirkning. Alt annet enn å kjøpe nytt ville jeg betrakte som bonus! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Reset CMOS og ta ut batteriet noen minutter. Hvordan flashet du? Du får sikkert mer hjelp her; http://forum.msi.com.tw/index.php?board=28.0 Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Ja , løsningen blir vel å sende det inn med mindre noen andre har noe bedre forslag. takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Dersom du svarer på spm. er det elttere å hjelpe... Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Reset CMOS og ta ut batteriet noen minutter. Hvordan flashet du? Du får sikkert mer hjelp her; http://forum.msi.com.tw/index.php?board=28.0 Ja har du prøvd dette? Høres ut som om dette kan være løsningen - har vært borti problemet ditt med flere oppsett og dette har stort sett vært løsningen (eller at agp eller ram ikke sitter helt som det skal) Har brent et hk, men da ville det ikke starte i det hele tatt. Jeg har litt blanda erfaringer med msi bios selv, men den siste fungerer utmerket. Har aldri hatt problemer med live update (har samme hk som deg, men s939) Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Reset CMOS og ta ut batteriet noen minutter. Hvordan flashet du? Du får sikkert mer hjelp her; http://forum.msi.com.tw/index.php?board=28.0 Ja har du prøvd dette? Høres ut som om dette kan være løsningen - har vært borti problemet ditt med flere oppsett og dette har stort sett vært løsningen (eller at agp eller ram ikke sitter helt som det skal) Har brent et hk, men da ville det ikke starte i det hele tatt. Jeg har litt blanda erfaringer med msi bios selv, men den siste fungerer utmerket. Har aldri hatt problemer med live update (har samme hk som deg, men s939) Ja det har jeg prøvd. Beklager hvis ikke det kom fram. resetta BIOS, tok ut batteriet i noen minutter, men uten hell. Har sendt varen til RMA, oh håper jeg får fikset problemet slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 hadde samme problemet i går. da var problemet at cpu vifta ikke var på (har vannkjøling) kan det ha noe med dette å gjør mon tro? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Sjekk om kjølepastaen er gått heden.. Kan være et varmeproblem, da. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvordan flashet du? Winflash? I så fall; oppdaterte du "alt"? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Ingen tegn til varme eller noe sånt. temperaturen var på 45 grader rett før dette skjedde. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Hvordan flashet du?Winflash? I så fall; oppdaterte du "alt"? Nå husker jeg ikke hva jeg gjorde, så det blir litt vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå