Kabuto Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hva er din favoritt genre og hvilket spill fikk deg hektet på denne genren? Min er nok strategi, og spillet som startet det hele var gode gamle dune2 og C&C! Husker fortsatt min venns kommentar: Ja, du kan jo se spillet, men jeg tviler på at du liker den type spill :smile: Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Adventure spill (point-n-click) er min favorittgenre, jeg husker ærlig talt ikke hvilket spill som fikk meg hektet, men det kan ha vært "Gold Rush" eller "Hero Quest" (Eller kanskje Space Quest?) Nå er ikke disse spillene point-n-click da, men de er liksom forgjengerne til de første point-n-click spillene. Etter Adventurespill kommer disse: 2. Singleplayer orienterte FPS spill 3. RPG 4. Real Time Strategi spill 5. Multiplayer orienterte FPS spill 6. Turn Based Strategi spill Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Har i alle år hatet rollespill, men det var før Morrowind. Nå er nesten de eneste spillene jeg kjøper RPG. Slik er listen over favoritt genreer: 1. RPG 2. Vet ikke helt hva det heter, men nåtids FPS spill online, i dette tilfeller Tactical Ops. 3. Strategi - Single player(Warcraft 3, Stronghold osv.) Det med strategi er litt rart med meg; jeg elsker det og suger i det. Jeg har rett og slett ikke sjangs mot kamerater, men trening gjør jo mester... :smile: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 FPS (DOOM+Duke3D=hekta, Serious Sam 1&2=vilt digg!) Sim (Transport+Rollercoaster Tycoon) er vel kanskje ChrisSawyer-simspill jeg digger snarere enn sim generelt, synes ikke fx SimCity var noe (unntatt å lage katastrofe da). Har aldri hatt helt sansen for strategi (tar for lang tid), adventure (sitter fast hver gang, kan spille hvis de er gøy [Day of the Tentacle]). RPG blir for tregt (100000km2 med steder å rote omkring på, har adri likt sånn middelalder+magi-opplegg veldig mange baserer seg på heller). Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 De beste spillene er vanligvis de som går utover genrene eller skaper nye. Eksempler: Deus Ex. Dune II JKII:JO Syndicate (det meste fra P.Molyneux) Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg er nok en av de som har racing i blodet. Denne høsten kommer man jo til å få lov til å sette seg i en Lamborghini Diablo og kjøre fra purken i NFS Hot Pursuit 2, eller være rally kjører i colin 3.Blir en dødsbra høst med mange lovende bilspill Lenke til kommentar
PoL-E Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 skal jeg nevne en favorittsjanger må det være adventure. Serien som fikk meg hekta på den sjangeren er utvilsomt Leisure Suit Larry, og senere, Monkey Island. Har begynnt å like FPS-spill det siste året, å favoritter der er Quake 2 å Half-Life+CS. Liker også strategi som: C&C:RA og RA2. RPG og Sim er også ganske grett (Might & Magic 6-8 og Sim City-serien. Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Bilspill Det hele starta med Test Drive 2, og gran turismo serien har ikke gjort det noe bedre. Gleder meg til høsten, og alt det som kommer av bilspill da. Lenke til kommentar
a.d.i.d.a.s Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hmmm...det må vel bli FPS og Racing som er favoritt genre! Lenke til kommentar
starfish Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 :smile: FPS og RPG :smile: Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Racing og FPS er min stil. Og ja vi har mye å se fram til når det gjelder racing spill denne høsten. Lenke til kommentar
simes Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 21:05, Erling E. skrev:Rollespill! Jah! :smile: Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 min er soleklart strategi. Det som gjorde at jeg ble glad i strategi var Command H.Q (gammelt spill til mac) Men side det har 70-80% vært strategi. Hva med en poll på akkurat denne tråden? :smile: Lenke til kommentar
Rock83 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Tribes1 , wc3 og q3 er det jeg iker best , og jeg HATER CS , sånn at det er sagt :smile: , Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 1. - 2.: Strategi, rollespill 3. All slags skytespill minus 1327. Manager-spill! - Det er bare å beklage, men det blir for kjedelig å flytte musa fram og tilbake på skjermen og få melding om at Roberto Carlos er skadet i 2 måneder, 8-0 seieren over Rangers er ny rekord eller kontrakten til Viduka går ut om seks måneder. Rett og slett TRAGISK... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 20:58, hageby1 skrev:min er soleklart strategi.Det som gjorde at jeg ble glad i strategi var Command H.Q (gammelt spill til mac)Men side det har 70-80% vært strategi.Hva med en poll på akkurat denne tråden?:smile: Akkurat dette temaet har vel vært oppe hundre ganger, så hvorfor ikke finne den gamle pollen? :wink: Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Jeg ble interessert i data da jeg og broren min fikk pappas 486. Vi spilte Lotus og Zanygolf, som var artige, men ikke SÅ artige, mens Golden Axe og Police QuestI/Kings QuestIII tok kaka. Skitmoro! Etterhvert fortsatte interessen for adventure, og jeg begynte men div. andre (på den tiden 166MHz var bra). Jeg ble via en venn introdusert for Age of Empires, og jeg spilte det en stund. Interessen gikk derimot over på CæsarII/III, og til Pharao (mitt livs største spillopplevelse (i forhold til tidene)). Age of EmpiresII ble "etterhvert" populært også i vennekretsen, så jeg skaffet meg det jeg også. Fra da spilte jeg bare AoEII/Pharao/Zeus. Gikk senere lei av city-building, og gikk over på full RTS. Kjøpte meg Empire Earth, som skulle "revelusjonere" sjangeren, men det skuffet meg dypt. Håper at Age of Mythology lever opp til forventningene, jeg har ihvertfall fått lest mange gode war stories fra Alpha-forumet. Mvh. Kjetil J. :smile: _________________ Strength and honor! -sitat: Maximus (smashing pumpkins RULES) ***JERVE STUDIOS*** [ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-17 14:42 ] Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 damn straight Pumpkins rule :smile: rpg er KJEDELIG på data...i forhold til RL.. men gøy som dataspill... FPS er vel favoritten må jeg si...realistiske FPS...haaater spill der du går rundt med en mega kembo turbo hyper laser med eksplosiv ammunision, og ammo belter på 9999999+ skudd...urk... RTS/TBS er vel andreplass...kommer helt ann på spillet...gleder meg til C&C Generals... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 1. RPG 2. FPS 3. RTS 99. Idrettsspill, FIFA etc :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå