Gå til innhold

Fjerning av Kjøleribbe på Ati readon 9200

[FH]Homer

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en Readon 9200, og jeg kjøpte for noen dager siden en kjøle-vifte til den. På skjermkortet var det installert fra før av en kjøleribbe fra ATI. Er det noen som vet hvordan en fjerne den, skal jeg bruke hånda min eller skrutrekker.?

Endret av [FH]Homer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, satan at jeg har lånt ut mitt 9200 kort,som er akkurat make til det bildet du linket til, ellers kunne jeg sjekket hvordan det var festet. Men jeg mener nå fremdeles at det skulle være noe skruer eller evt. "springs" på baksiden av kortet. Du har ikke et bilde eller to av ditt kort da Homer, fra både for og baksiden?

Lenke til kommentar
Homer' date='20/09/2005 : 15:01'] Helt prikk lik den Richie viste :roll: , jeg vil bytte ut den kjøleribben, fordi den er for dårlig til avkjøling, en vifte vil gjøre susen :D

ok, da må jeg bare spørre om du har noen problemer med den nåværende ribben? temperaturer over 90 grader, ustabilt system, o.l. for hvis ikke, er det ingen grunn til å bytte til en kjøler med vifte (=støy) framfor den passive som følger med.

Lenke til kommentar
Homer,20/09/2005 : 15:01] Helt prikk lik den Richie viste :roll: , jeg vil bytte ut den kjøleribben, fordi den er for dårlig til avkjøling, en vifte vil gjøre susen :D

ok, da må jeg bare spørre om du har noen problemer med den nåværende ribben? temperaturer over 90 grader, ustabilt system, o.l. for hvis ikke, er det ingen grunn til å bytte til en kjøler med vifte (=støy) framfor den passive som følger med.

Jo fordi nå jeg spiller spill som Battlefield 1942 eller Battlefield 2 kommer det masse rare striper på skjermen, jeg fant ut at det var den høye temperatuen som lagde de rare stripene.

Lenke til kommentar

hårføner

OK, mener du at jeg skal varme opp kortet med en hårføner, så prøve å løsne ribben??For som jeg vet lager ikke hårføner så mye varme.

Spill ein stund med kortet ditt slik at det vert varmt. Ta det ut av maskina og prøv forsiktig å løsne ribba.

Vri ribba fram og tilbake mens du drar.

Ta tida til hjelp, ikkje brutus.

Endret av Ødd
Lenke til kommentar
Homer' date='20/09/2005 : 15:11']
hårføner

OK, mener du at jeg skal varme opp kortet med en hårføner, så prøve å løsne ribben??For som jeg vet lager ikke hårføner så mye varme.

jepps. hårføner lager varme jo. det er liksom prinsippet bak den, varme + vifte.

Lenke til kommentar

Hvis det er limt fast med termisk lim, er det meninga at du ikke skal klare å løsne det.

Prøv denne, Vantec Spectrum systemkjøler 150,-

Edit: Vet at det er mulig å få løsnet den med noe kjemisk utstyr som regel. Uansett er jo termisk lim mye bedre ettersom det blir mye bedre varmeoverføring. Ved å sette opp en Vantec ved siden av oppnår du uansett samme effekt.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...