[FH]Homer Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Hei, Jeg har en Readon 9200, og jeg kjøpte for noen dager siden en kjøle-vifte til den. På skjermkortet var det installert fra før av en kjøleribbe fra ATI. Er det noen som vet hvordan en fjerne den, skal jeg bruke hånda min eller skrutrekker.? Endret 19. september 2005 av [FH]Homer Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Enkelt og greit, du skrur av skruer på ribben til den detter av av seg selv. er ikke verre. Kommer den ikke av betyr det at du må skru utav flere skruer 8eller at du har en jækla seig goop). Hva kjøler har du kjøpt forresten? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kjøleribben er jo loddet fast på skjermkortet. Kjøleren Endret 20. september 2005 av [FH]Homer Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 En kjøler som er loddet på skermkortet? det har jeg aldri hørt om før, og jeg tviler også sterkt at det er tilfelet. Hvorfor tror du den er loddet på? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Fordi kjøleribben sitter helt fast på GPUen, jeg kan ikke se noen skruer. Lenke til kommentar
Richie Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kanskje han har noe liknende dette bildet? Sikkert termisk lim eller noe EDIT: Leif Endret 20. september 2005 av Richie Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hmm, satan at jeg har lånt ut mitt 9200 kort,som er akkurat make til det bildet du linket til, ellers kunne jeg sjekket hvordan det var festet. Men jeg mener nå fremdeles at det skulle være noe skruer eller evt. "springs" på baksiden av kortet. Du har ikke et bilde eller to av ditt kort da Homer, fra både for og baksiden? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er godt mulig at kjøleren er limt fast på GPU. Egentlig like greit, for hva er vitsen med å bytte kjøler på et slikt kort? Lenke til kommentar
Richie Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Fant to bilder av 9200 foran og bak hvor det ikke ser ut som det er noen festeanordning bakpå kortet. Foran Bak Er det sånn det ser ut på ditt skjermkort [FH]Homer? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Helt prikk lik den Richie viste , jeg vil bytte ut den kjøleribben, fordi den er for dårlig til avkjøling, en vifte vil gjøre susen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Når jeg ser på rillene på den kjøleribba lurer jeg litt på om det ikke er mulig å skru en 40 eller 50 mm vifte rett ned på kjøleren... Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Homer' date='20/09/2005 : 15:01'] Helt prikk lik den Richie viste , jeg vil bytte ut den kjøleribben, fordi den er for dårlig til avkjøling, en vifte vil gjøre susen ok, da må jeg bare spørre om du har noen problemer med den nåværende ribben? temperaturer over 90 grader, ustabilt system, o.l. for hvis ikke, er det ingen grunn til å bytte til en kjøler med vifte (=støy) framfor den passive som følger med. Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Jeg vet ikke om den viften jeg har tenkt til å kjøpe passer til kortet med ribben på. Eller er det noen andre som har prøvd noe annet??? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Homer,20/09/2005 : 15:01] Helt prikk lik den Richie viste , jeg vil bytte ut den kjøleribben, fordi den er for dårlig til avkjøling, en vifte vil gjøre susen ok, da må jeg bare spørre om du har noen problemer med den nåværende ribben? temperaturer over 90 grader, ustabilt system, o.l. for hvis ikke, er det ingen grunn til å bytte til en kjøler med vifte (=støy) framfor den passive som følger med. Jo fordi nå jeg spiller spill som Battlefield 1942 eller Battlefield 2 kommer det masse rare striper på skjermen, jeg fant ut at det var den høye temperatuen som lagde de rare stripene. Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 hårføner OK, mener du at jeg skal varme opp kortet med en hårføner, så prøve å løsne ribben??For som jeg vet lager ikke hårføner så mye varme. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) hårføner OK, mener du at jeg skal varme opp kortet med en hårføner, så prøve å løsne ribben??For som jeg vet lager ikke hårføner så mye varme. Spill ein stund med kortet ditt slik at det vert varmt. Ta det ut av maskina og prøv forsiktig å løsne ribba. Vri ribba fram og tilbake mens du drar. Ta tida til hjelp, ikkje brutus. Endret 20. september 2005 av Ødd Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Homer' date='20/09/2005 : 15:11'] hårføner OK, mener du at jeg skal varme opp kortet med en hårføner, så prøve å løsne ribben??For som jeg vet lager ikke hårføner så mye varme. jepps. hårføner lager varme jo. det er liksom prinsippet bak den, varme + vifte. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hvis det er limt fast med termisk lim, er det meninga at du ikke skal klare å løsne det. Prøv denne, Vantec Spectrum systemkjøler 150,- Edit: Vet at det er mulig å få løsnet den med noe kjemisk utstyr som regel. Uansett er jo termisk lim mye bedre ettersom det blir mye bedre varmeoverføring. Ved å sette opp en Vantec ved siden av oppnår du uansett samme effekt. Endret 20. september 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå