Zetec Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg driver og bygger meg en HTPC for tiden, men noe jeg ikke har vært noe særlig borti er TV-kort. Hvilket bør jeg velge? Jeg har kabel tv og Dreambox (parabol). Vil gjerne kunne se på en kanal og ta opp på en eller 2 andre. Dette er hva jeg monterer: (vet vel egetlig ikke hvor relevant det er men..) ASUS A8N-sli, Athlon 64 3500+, 1gb RAM, GeForce 6600. Grunn til denne spec'n er at jeg også vil bruke den til spill. Har en 37" QPV LCD TV. Takknemlig viss noen har erfaringer de vil dele med meg Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Synes Leadtek Winfast PVR2000 er veldig bra. DinSide.no/data har en test av dette og flere andre TV-kort, så det er bare å tråle markedet. Du kan koble til både kabelnettet og dreambox'en via s-video-kabel, men du bør selvfølgelig ikke se TV gjennom PC-en. Det forringer kvaliteten. Du bør selvfølgelig i tillegg ha RGB-scart eller component, om tilgjengelig, fra Dreambox til LCD-TV. Om du ikke har tuner på TV-en, så går det vel greit nok å bruke TV-kortet. PVR2000 har hardwareenkoding av videoopptak slik at maskinen kan brukes til andre ting mens den tar opp. Lenke til kommentar
wildv Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 ATI 550 Pro kort er svært bra, og i tillegg relativt billige. Beste TV-kort jeg har prøvd, og jeg har prøvd noen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Skal du ha tv-kort til kabeltvn eller til parabolen? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 kjøpte dette jeg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311089 har ikke fått det til å fungere enda, men tror det er fordi jeg knoter litt Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Skal du ha tv-kort til kabeltvn eller til parabolen? Får man ikke TV kort som tar begge? Primært så er det vel parabolen, de sender jo digitalt. Kabeltv blir bare sørpe på nye TV'n min. Her det nok bare å handle inn ett og sjekke om det er bra. Er det ikke det så prøver jeg bare et nytt, helt til jeg blir fornøyd. Mulig jeg prøver ATI 550 Pro først Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 kjøpte dette jeg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311089 har ikke fått det til å fungere enda, men tror det er fordi jeg knoter litt Det er et kort for mottak av digitale bakkesendinger. Det har vel muligens analog mottaker også. Det bør funke bra med rette drivere. Får man ikke TV kort som tar begge? Primært så er det vel parabolen, de sender jo digitalt. Kabeltv blir bare sørpe på nye TV'n min. Her det nok bare å handle inn ett og sjekke om det er bra. Er det ikke det så prøver jeg bare et nytt, helt til jeg blir fornøyd. Mulig jeg prøver ATI 550 Pro først Tror ikke man får kombinerte DVB-S og analoge kort nei. Men er ikke helt sikker. ATI 550 har fått god kritikk på å "renske" signalet på analoge sendinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå