xD^^ Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har nettopp fått meg to skjermer og kjører begge på 1280x1024. Jeg har to spørsmål: - Hvordan får man en bakgrunn til å strekke seg over begge skjermene, evt. hvor finner man "lange" bakgrunner. Synes det ikke passer med den samme bakgrunnen på hver skjerm. - Går det ann å strekke oppgavelinjen gjennom begge skjermene, så den er synlig på skjerm #2 og? ( Om denne er feilpostet ber jeg en mod. eller admin. vennligst flytte den. ) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) #1 - du trenger å vite den totale oppløsningen, i bredden. Kjører du dualhead 1280x1024 skal bildet være 2560x1024. Fyr opp Photoshop eller liknende, og sett igang. Til slutt lagrer du bildet, og setter det som skrivebordsbilde. MEN bildet må stå som "TILE" ikke "STRETCH", dvs. det skal massedupliseres over skjermen, selv om det faktisk ikke gjør det i praksis. Ellers kan bildet strekkes ut til å tilpasses en skjerm (og dupliseres på den andre skjermen). #2 - du trenger "span" mode, modusen kalles litt av hvert avhengig av skjermkort. Se forøvrig stickytråden helt øverst i forumet, det er en enkel sak heldigvis. Endret 19. september 2005 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå