Gå til innhold

Bilde av Asus A8N32-SLI Deluxe!

Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om det vil bli stor ytelsesforskjell i SLi nå som det kommer to 16x porter. Najs kjøler btw, matcher kanskje vannkjølingsblokker hvor kobberet synes:). Men layouten på PCI-slottene er kanskje ikke helt optimal hvis en planlegger å kjøre i SLi, og i tillegg ha f.eks. et lydkort...

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Lurer på om det vil bli stor ytelsesforskjell i SLi nå som det kommer to 16x porter. Najs kjøler btw, matcher kanskje vannkjølingsblokker hvor kobberet synes:). Men layouten på PCI-slottene er kanskje ikke helt optimal hvis en planlegger å kjøre i SLi, og i tillegg ha f.eks. et lydkort...

Hvis jeg skal kjøre i SLI blir det problemer med mitt Audigy kort som tar opp 2 slotter! :hmm:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal kjøre i SLI blir det problemer med mitt Audigy kort som tar opp 2 slotter! :hmm:

Audigy-kort som tar opp to slotter? Jeg har selv Audigy 2 Platinum, og det tar bare opp en slot.

Lenke til kommentar
Asus burde jo ha kalt kortet for A8N32-SLI Premium ja siden det minner veldig om det 'gamle' Premium kortet som har vært ute en stund.

Jeg tror Premium-utgaven har bl.a. et spor av typen PCI-E x4 i tillegg...

Det dumme er jo at det knapt finnes PCI-E kort ut over grafikkort ennå... Har ventet lenge på bred tilgjengelighet på både GBLAN, S-ATA og FW800 kontrollere, men det ser ut som vil ta sin tid.

Edit: Hvis man ikke velger å kjøre SLI på et SLI kort, kan man da bruke den ekstr 8x/16x PCI-E porten til vanlige PCI-E 1x kort når dette dukker opp i mengder?

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Vil dette få noe utslag på strømforbruk....?

Godt spørsmål. Jeg ser på det som positivt at det er to brikker fordi da blir kanskje ikke nordbrua så varm, som igjen kan føre til at kortet overklokker bedre enn de gamle. Håper kortet kommer på lager hos Komplett i løpet av Oktober!

Lenke til kommentar

Syns det ser ut som strømforsyningsdelen til cpu er forsterket ifht de gamle også, vil Asus virkelig ta opp kampen med DFI i klokkevennlighet tro..?

Men dette med pci-e16 vs 8, er det en reell flaskehals, eller er dette egentlig mest en teoretisk oppgradering på linje med pci-e vs agp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...