Boralis Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ikke bare har kortet en stilig heatpipe kjøler, men den er av kobber også Burde holde temperaturene i sjakk. Jepp,må nok prøve det når det kommer selv om jeg har premium nå :-) Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har "bare" vanlig SLi utgaven nå. Så dette ser ideelt ut. De har fått flyttet på PCi-e slot'ene også. Mer praktisk slik de er nå. Får se om det kommer noe premium utgave og hva forskjellen er. Men dette ser veldig lovende ut... Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Lurer på om det vil bli stor ytelsesforskjell i SLi nå som det kommer to 16x porter. Najs kjøler btw, matcher kanskje vannkjølingsblokker hvor kobberet synes:). Men layouten på PCI-slottene er kanskje ikke helt optimal hvis en planlegger å kjøre i SLi, og i tillegg ha f.eks. et lydkort... Endret 20. september 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kan jo legge til for de som ikke ser/vet det, at det er 2 brikker på det nye nForce SLi platformen. Derfor de kan ha 2 stk. 16x PCi-e slotter... http://www.digit-life.com/news.html?119155#119155 Endret 20. september 2005 av _Spook_ Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Lurer på om det vil bli stor ytelsesforskjell i SLi nå som det kommer to 16x porter. Najs kjøler btw, matcher kanskje vannkjølingsblokker hvor kobberet synes:). Men layouten på PCI-slottene er kanskje ikke helt optimal hvis en planlegger å kjøre i SLi, og i tillegg ha f.eks. et lydkort... Hvis jeg skal kjøre i SLI blir det problemer med mitt Audigy kort som tar opp 2 slotter! Endret 20. september 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kjempe fint det der! Men gleder meg til DFI sitt nye også! Kansje det blir Asus på meg da Sjansen er større nå Takk Betroz Endret 20. september 2005 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Lurer på om det vil bli stor ytelsesforskjell i SLi nå som det kommer to 16x porter. Najs kjøler btw, matcher kanskje vannkjølingsblokker hvor kobberet synes:). Men layouten på PCI-slottene er kanskje ikke helt optimal hvis en planlegger å kjøre i SLi, og i tillegg ha f.eks. et lydkort... Hvis jeg skal kjøre i SLI blir det problemer med mitt Audigy kort som tar opp 2 slotter! Audigy-kort som tar opp to slotter? Jeg har selv Audigy 2 Platinum, og det tar bare opp en slot. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Mitt urgamle SoundBlaster Audigy Platinum EX tar opp 2 slotter. Det ene er selve lydkortet, det andre er tilkoblingen til den eksterne driven. Tror ikke nyere lydkort har dette ekstrakortet. Skal uansett kjøpe nytt.. Endret 20. september 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Dersom jeg ikke tar helt feil har nok dette kortet innebygget grafikkkort, slik som MSI's tilsvarende kort: http://www.hkepc.com/hwdb/c51-firstlook-5.htm Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Da har Asus offisielt introdusert dette kortet, så da tar det nok ikke lang tid før det kommer i butikkene. http://www.asus.com.tw/news_show.aspx?id=1401 Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Asus burde jo ha kalt kortet for A8N32-SLI Premium ja siden det minner veldig om det 'gamle' Premium kortet som har vært ute en stund. Jeg tror Premium-utgaven har bl.a. et spor av typen PCI-E x4 i tillegg... Det dumme er jo at det knapt finnes PCI-E kort ut over grafikkort ennå... Har ventet lenge på bred tilgjengelighet på både GBLAN, S-ATA og FW800 kontrollere, men det ser ut som vil ta sin tid. Edit: Hvis man ikke velger å kjøre SLI på et SLI kort, kan man da bruke den ekstr 8x/16x PCI-E porten til vanlige PCI-E 1x kort når dette dukker opp i mengder? Endret 23. september 2005 av opresterud Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Kan jo legge til for de som ikke ser/vet det, at det er 2 brikker på det nye nForce SLi platformen. Derfor de kan ha 2 stk. 16x PCi-e slotter... http://www.digit-life.com/news.html?119155#119155 Vil dette få noe utslag på strømforbruk....? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Vil dette få noe utslag på strømforbruk....? Godt spørsmål. Jeg ser på det som positivt at det er to brikker fordi da blir kanskje ikke nordbrua så varm, som igjen kan føre til at kortet overklokker bedre enn de gamle. Håper kortet kommer på lager hos Komplett i løpet av Oktober! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Syns det ser ut som strømforsyningsdelen til cpu er forsterket ifht de gamle også, vil Asus virkelig ta opp kampen med DFI i klokkevennlighet tro..? Men dette med pci-e16 vs 8, er det en reell flaskehals, eller er dette egentlig mest en teoretisk oppgradering på linje med pci-e vs agp? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Da har Asus offisielt introdusert dette kortet, så da tar det nok ikke lang tid før det kommer i butikkene. http://www.asus.com.tw/news_show.aspx?id=1401 Fint, da bestiller jeg et når det kommer ut :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hnngggh!! Dette blir nok trolig mitt første SLI-kort.. og vannkjølings-prosjekt.. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Lyst på det nye til DFI også, men det har fortsatt vifte på chipsettet... Hvilket nye? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Lyst på det nye til DFI også, men det har fortsatt vifte på chipsettet... Hvilket nye? DFI LanParty NF4 SLI-DR Expert Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ah bredere plass mellom kortene er jo bra. X16 også. Blir sikkert relativt dyrt (1500+ kr). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Lyst på det nye til DFI også, men det har fortsatt vifte på chipsettet... Hvilket nye? DFI LanParty NF4 SLI-DR Expert Men det som er rart er at DFI hadde dette kortet på sin side for en tid tilbake, så forsvandt det og har ike hørt mere siden. Ah bredere plass mellom kortene er jo bra. Jepp det har jo Asus allerede på dagens premiumkort :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå