Petrit Holmgaard Gerxhaliu Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Har nettop kjøpt meg et Jetway 867as hovedkort. På internett står det at det skal være mulig å justere vcore'n, men når jeg går inn i biosen finner jeg ikke denne muligheten. Høyeste fsb'en jeg få på Athlon xp'en min nå er 136, hvis jeg skal kjøre benchmarks uten at systemet henger. Trenger Hjelp! Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hei,Du kan prøve noe som heter SoftFSB som gjør at du kan stille på FSB i windows "on the fly". Har ikke prøvd dette selv men det skal vist funke. Her er en link jeg fant.. http://www.geocities.com/enigmadeadsouls/softfsb.html Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 ja det var visst vcore du skulle ha stillt på,ikke FSB. sorry my bad.. Mulig det går med det programmet,sjekk det ut. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hmm, Jetway - en bios fins alltids: http://www.tweakers.net/meuktracker/2255 men siden http://www.jetway.com svarer ikke, men Her er det - hvordan kom du over dette kortet da ? [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-08-14 20:41 ] Lenke til kommentar
da_spin Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 En kamerat bygde dataen til meg. Han spekket den med 256 ddr ram, xp1700+, Aopen geforcce 3 ti200 128mb ddr, og chieftech kabinett for 5000 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 ...når du går inn i en Green Award Bios, scroller du ned/opp til Soft Menu Setup ( eller hva Jetway kaller det), trykk Enter: - bruk pil-tastene, og trykk Enter når CPU Core Voltage er markert: bruk Page-Up/ Page-Down når du er påplass, så ser du valgene... [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-08-14 21:09 ] Lenke til kommentar
da_spin Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Det finnes ikke noe softmenu setup i biosen. Finnes det mulighet for å justere vcoren via et slags program? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 21:07, da_spin skrev:Det finnes ikke noe softmenu setup i biosen.Finnes det mulighet for å justere vcoren via et slags program? I helsike...har han skaffa deg en OEM-PC med Bios delvis på harddisken ( P.g.a. at du ville ha en så kjiiip PC som mulig ), alà Compaq 98' så kan du skylde deg sjøl - da har du pruta så jævlig, at det ikke var noen vei utenom ! Forget it, for da har du en recovery-dust pakke-PC med OS som ikke tolererer den minste endring før den går i spinn, og resetter alt til default ved reboot. ...trodde sånt hørte fortiden til, sorry, og håper jeg tar feil. Lenke til kommentar
Petrit Holmgaard Gerxhaliu Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Det er ikke noen oem- pc her nei. Du kan gjøre alt med biosen men ikke skifte vcore. Tror du den muligheten kommer tilbake hvis jeg låser opp prosesoren? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 21:27, da__spin skrev:Det er ikke noen oem- pc her nei. phew, lettelse Quote: Du kan gjøre alt med biosen men ikke skifte vcore. Da kan det muligens gjøres pr. jumper ( som Asus A7V ). Quote: Tror du den muligheten kommer tilbake hvis jeg låser opp prosesoren? Hvis muligheten var der ( på gammel Bios ), ville jeg flashet tilbake - men ville lest Bios-history, hvis sånt finnes hos Jetway. Angående låse opp CPU vs. Core Volt adjustment komme tilsyne igjen... ha'kke peiling, dessverre. Lenke til kommentar
da_spin Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Skal prøve å finne ut det med jumper. Kan du fortelle meg hva green award bios betyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå