Gå til innhold

Prosjekt Hardware Oppgradering

Anbefalte innlegg

Har nå hatt PC'en min i gode 3 år, og fant ut at det var på tide og få gjort et par oppgraderinger. Noe som har plagt meg så å si siden jeg kjøpte den var CPU viften og kjølingen, den har vel egentlig vært mer eller mindre tvilsom og har skremt meg et par ganger. (Hadde et overvåkningprogram som slo ut mer enn en gang, slettet det til slutt for ikke å bekymre meg. Sover bedre da :D )

Den er til tider ustabil, plutselige reboots under spilling eller ved stor lagg pga. programmer osv. som kjører. Så fant jeg endelig ut at jeg skulle skifte CPU viften, og i samme slengen kjøpte jeg et nytt 3D kort.

PC'en som den er nå;

ASUS A7N8X Deluxe/Gold

AMD Athalon XP2500+

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB RAM

GlacialTech CPU-Vifte

MSI GeForce4 Ti4200 128MB 3D-kort

En Western Digital Caviar 120GB HD og en Seagate Barracude 200GB

Samt CD/DVD rom og en CD/DVD Brenner.

Alt dette står i et Chieftec Matrix Medium Tower.

Har også 3 kabinettvifter, 1 som drar inn luft foran og 2 som blåser ut bak.

Det som skal byttes ut:

CPU viften skal byttes ut med en Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm.

Har bestilt Arctic Silver 5 kjølepasta også.

GF4 Ti4200 kortet skal byttes med ett Gainward GeForce 6600GT 128MB kort.

Skritt en, bestille fra Komplett:

oppgradering18bz.jpg

Og det er så langt jeg har kommet nå, nå får jeg bare tvinne tommeltotter og vente på alt dette i posten :cry: tålmodighet er ikke noe jeg er kjent for.

Har også bestemt meg for å ta en full rengjøring av PC'en, noe som sikkert trengs etter 3 års bruk. Front viften har jeg 2 ganger renset, gitteret forran har begge ganger hatt nærmest et teppe av støv og annen faenskap forran, men utover det så er det en god del støv inni der. (Gruer meg faktisk litt)

Skal ta masse bilder, og skrive mer etter som alt skjer.

Endret av wiking18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...