Gå til innhold

Hva er så bra med Druid? Kom med + og -

Anbefalte innlegg

du har virkelig mye foskjellig å gjøre med druids. F.eks kan du bli med på stealth runs med rogues. Når du er fremme kan du heale dem. Ellers så er vel det meste sagt. Du kan heale, tanke, steathe, løpe enten 60 % kjappere i 15 sec med cat form i lvl 60 eller 40 % evig med travel form! druids er dessuten en veldig morsom class og spille (synes jeg i hvertfall)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du tenkt å komme til lvl 60 før påske, ikke velg druid.

Hva mente du med det?

Druid levler ekstremt treigt i forhold til andre klasser.

Men! Er det om å gjøre kom først opp til lvl 60? -.-

Nei, men det er en fordel å ikke bli lei før du er halveis.

Lenke til kommentar

Man blir da ikke lei...

Jeg har prøvd alle de andre klassene, samt spillt noen lvl 60 druids på testservere og til kompisser, og jeg kan ærlig si at i løpet av de 49 levlene jeg har spillt på druiden min, så har det eneste kjedelige vært å drepe ogres i alterac og yetier i hillsbrad (sistnevnte pga, low droprate på questitem, så har ikke mye å si med det å være druid).

Jeg syns det er kjempemyemoroere å være druid enn priest, mage, shammy, pally, warrior etc etc.

Min eneste klage er at aquatic form er sjøstygg og at vi sitter her med fist weapons i stedet for noe nyttigere som en polearm! :p

Lenke til kommentar

ja, herregud assa, dere er jo nesten nødt til å ha hele Stormrage Raiment, bare epix equipement, runna alle instancer opptil flere ganger og spille druids på hver eneste test server for å ha en eneste utallelse på hvordan det er å spiller druid på dette forumet. "helt serriøst altså".

edit: du må også være druid grand marshall selfølgelig.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
ja, herregud assa, dere er jo nesten nødt til å ha hele Stormrage Raiment, bare epix equipement, runna alle instancer opptil flere ganger og spille druids på hver eneste test server for å ha en eneste utallelse på hvordan det er å spiller druid på dette forumet. "helt serriøst altså".

edit: du må også være druid grand marshall selfølgelig.

Det hjelper å ha en 60 druid når du uttaler deg om hvordan druid er endgame ja.

Om du starter en druid KUN for å spille til lvl30 eller noe kan det godt hende det er kjekt, men det er ikke min erfaring på lvl60.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Gode ting

Mark/Gift of The Wild - fin-fin buff, med + armor, stats og resistance. Varer i 30/60 min.

Faerie Fire - Koslig debuff, hindrer stealth og - armor.

Gode heals.

Innervate - 400% manaregen, og 100% manaregen under casting. Varer vel 20 sec.

Nature's swiftness - gjør alt av nature-spells til instant.

Shapeshift - Transform into cool-looking animals that impress other players and add a lot of character, flavor, and humor to the world.

Roots/Nature's grasp - fin måte å låse folk til bakken på, selv om det er baklengs teit at det ikke kan brukes innendørs.

Travel form - kjiipt at den ikke gis før lvl 30, men den er så å si instant.

Du kan lett finne gruppe og guild.

Kjiipe ting

Blir du jumpa og ikke har nature's swiftness kan du fort ha et problem.

Leather armor

Kun 1 fungerende talent tree intill videre (dette sier iallefall Blizzard at skal fikses ved 1.8, og det er faen meg på tide - talent treet har vært bork siden November)

Tar evig lang tid å levle, så du burde alliere deg med en annen spiller.

Så å si alt av spells tar altfor lang tid å caste, iallefall sett oppimot hva de gjør av damage.

Lenke til kommentar
E-Ton, du har vel en lvl 60 dr00d?

Jepp.

Har en 60 druid jeg og... Outhealer en shadowpriest så det suser etter... Shadowpriests healer greit, men går tom for mana skikkelig fort (noe som druids ikke gjør i det hele tatt).

Har vært main-healer i alle 5-manns i spillet også, så det du sier blir litt tåpelig. Har heller aldri fått negativ feedback på min healing, bare positiv.

Kjører også ZG og MC

edit:

ble forresten 60 på litt under 17 dager playtime og grindet nesten alltid alene. Er ikke fryktelig fort, men ikke vanvittig mye lengre enn andre klasser og det var min første char også.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Jeg har en lvl 60 Tauren Druid og jeg liker det å spille en druid endgame, anbefales.

Mine tanker(har aldri brukt mer en 1 poeng i balance så vet ikke hvordan det er å være balance specced)

Healing:

Du er som sagt en annerledes healer en priests, bedre Hot's, insta heal, men trege casting times, 2,5 sek på regrowth i forhold til prestens 1,5 flash heal. greit å ha kjappe heals når MT'en er nede på rødt nivå og NS er på cooldown

SpellDamage:

Vel du kan fyre av noen spells i ny og ne på mobs, men er vel like greit å spare seg manaen, har lite å si i helheten :)

Tanking:

Jo har du nok gear som gir deg stamina så kan du funke greit som tank i instancer, visst gruppen du har er grei nok. Var tank i 5 manns LBRS med 1 priest, 1 lock og 2 mages, hadde da fordelen av 2 sheep og 1 seduce. Litt vanskeligere for healeren å holde deg i livet enn en Warrior men det går.

MeleeDPS (catform)

Vel er kommet en oppgradering no angående DPS, men dette fører til at en må ha med seg 3 sett med gear for at alt skal være optimalt, for øyeblikket har jeg med meg 2 gear. Et castergear og et tankinggear, og visst jeg må ha med meg et 3dje sett for å være en bra cat så er den litt lei,

En annen ting her er at når det gjelder grupper for instancer så er det aldri mangel på damagedealers, ser alltid "LFG Strat, need tank and healer"

Men er greit å grinde i catform, har 0 nedetid når jeg grinder etter Essence of Water i felwood, Drepe de i catform, casterform heal og så cat, og så en innervate når jeg er tom for mana,

Og stealthrun er en artig ting med catform :)

Så det artige med en Druid er allsidigheten, men som nevnt tidligere den kunne vært så mye bedre, Blizzard vil nok oppgradere Talentsa i kommende patcher, men jeg ser nok for meg at Druids vil for alltid være healers i MC,BWL,ZG

Lenke til kommentar
E-Ton, du har vel en lvl 60 dr00d?

Jepp.

Har en 60 druid jeg og... Outhealer en shadowpriest så det suser etter... Shadowpriests healer greit, men går tom for mana skikkelig fort (noe som druids ikke gjør i det hele tatt).

Har vært main-healer i alle 5-manns i spillet også, så det du sier blir litt tåpelig. Har heller aldri fått negativ feedback på min healing, bare positiv.

Kjører også ZG og MC

edit:

ble forresten 60 på litt under 17 dager playtime og grindet nesten alltid alene. Er ikke fryktelig fort, men ikke vanvittig mye lengre enn andre klasser og det var min første char også.

Ja, jeg skriver jo at druids healer omtrent på linje med en shadowpriest, ser ikke bort ifra at du kan heale bedre enn en slapp shadowspecca jævel.

Poenget er, at da er du allerede speccet for healing. Når presten speccer om til healing ser du ut som en shaman i forhold.

Bare prøv å join et 5-mannsparty DM-W eller noe som allerede har en åndsfrisk disc/holy-prest og spørr om du kan få lov å main heale siden druids healer like bra som prester.

Du kan egentlig ikke sammenligne resto-druid med shadow-priest, ihvertfall ikke på lvl60. Du kan prøve å respecce til f.eks. feral og se om du fortsatt healer ifra shadowpriests.

Sier heller ikke at druid er UBRUKELIG til healing, men er altfor dårlig til det iforhold til at det er vår eneste oppgave på lvl60.

Edit: til herr kotelett:

Regrowth er 2sec casting time og kan ikke spammes siden halve healen er HoT (ekstremt dyrt å spamme den ivertfall).

Jeg tror selv en hunterpet skulle greid å tanke lbrs om dere hadde 2xmage og en lock.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
Disc/holy er bedre ja, men druids er bra nok til alle 5-manns i spillet, uten problemer. Druid var ikke ment å være healbot, så vi får se hva 1.8 bringer.

Hva tror du egentlig druid var ment til? Underholdning?

Og poenget er ikke at druid er bra nok healer til alle 5-manns(!)-instancer i spillet, en shaman kunne gjort den jobben om han var godt nok utrustet (en shaman på serveren min skal visstnok ha 6800 mana).

Poenget er at druid healer såpass dårlig sammenlignet med prest, når vi ikke har noen annen fordel (de gjør mer damage og hvem ville latt en druid tanke om de kunne unngå det?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...