Heiken Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Må det stå spesielt at hovedkortet støtter DDR 2, eller kan man bruke DDR 2 minne på hovedkort som støtter DDR? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Så vidt jeg har forstått, så er det forskjellig antall pinner på DDR og DDR2, så du kan ikke bruke DDR-RAM på DDR2 hk og omvendt. Det har kommet ut overganger, men de funker bare på ett hk eller noe sånn. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hva er det egentlig som er bedre med DDR2 ? Merker man noe forskjell ? Endret 20. september 2005 av Bearclaw Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 ehm, om man kjører TUNGE programmer og spill merker man vel en del forskjell... men jeg har ikke prøvd ddr2 / ddr og sammenlignet.. men etter hva jeg har skjønt så er DDR2 kraftigere Lenke til kommentar
Heiken Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Da har jeg lært noe nytt idag også :!: Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Etter hvert som behovet for minnebåndbredde går merkbart opp, og standard-hastigheten (Hz) på DDR2 kommer opp i 667+ MHz, vil DDR2 være mer ytelsesmessig lønnsomt enn DDR(1). Men pr. dags dato, når det kun er de dyreste brikkesettene fra Intel som støtter DDR2, er ikke denne utviklingen så fryktelig rivende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå