Gå til innhold

Bruke kun Digital lydutgang på Inspiron?

A!1

Anbefalte innlegg

Jeg har en Inspiron XPS Gen 2 - Jeg har koblet til SP/DIF og det kommer lyd over digital utgangen. Men det kommer også ganske høy lyd gjennom de interne høytalerne...

Viss jeg skrur ned lyden på de interne høytalerne med knappene forran på maskinen, så skrus også lyden ned på det digitale signalet.

Vet noen hvordan jeg kan få slått av bare de interne høytalerne?

Edit:

Burde kanskje nevne at maskinen bruker en Sigmatel C-Major lydbrikke.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gammel tråd, dette så jeg vet ikke om trådstarter ser den: Hvis du enten

* høyreklikker på volumkontrollen i taskbar og velger "Open Volume Control", eller

* Åpner "Sounds and Audio Devices" i kontrollpanelet og trykker Advanced-knappen i "Device Volume",

får du opp den detaljerte volumkontrollen. I den venstre kolonnen er det en ny "Advanced"-knapp. Den bringer opp vinduet for å regulere bass og diskant, og nederst i det vinduet finner du to krysseruter:

1 PC Spk Mute

2 Enable SPDIF

Kryss av for den første og se om ikke det hjelper...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gammel tråd, dette så jeg vet ikke om trådstarter ser den: Hvis du enten

* høyreklikker på volumkontrollen i taskbar og velger "Open Volume Control", eller

* Åpner "Sounds and Audio Devices" i kontrollpanelet og trykker Advanced-knappen i "Device Volume",

får du opp den detaljerte volumkontrollen. I den venstre kolonnen er det en ny "Advanced"-knapp. Den bringer opp vinduet for å regulere bass og diskant, og nederst i det vinduet finner du to krysseruter:

1 PC Spk Mute

2 Enable SPDIF

Kryss av for den første og se om ikke det hjelper...

Geir :)

4943967[/snapback]

Jeg fant ut av det tidligere, hadde bare blandet ordet PC-speaker med den lille monotone "høytaleren" som tradisjonellt sitter i de fleste kabinetter for stasjonære maskiner.

Men ellers skal du ha takk. Dette funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...