A!1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Jeg har en Inspiron XPS Gen 2 - Jeg har koblet til SP/DIF og det kommer lyd over digital utgangen. Men det kommer også ganske høy lyd gjennom de interne høytalerne... Viss jeg skrur ned lyden på de interne høytalerne med knappene forran på maskinen, så skrus også lyden ned på det digitale signalet. Vet noen hvordan jeg kan få slått av bare de interne høytalerne? Edit: Burde kanskje nevne at maskinen bruker en Sigmatel C-Major lydbrikke. Endret 20. september 2005 av Mental Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Er det ingen som vet dette? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 har ikke SP/DIF en egen volumkontroll under volumegenskaper? Slik at du kan prøve å skru ned de andre kontrollene (bortsett fra master volume, naturligvis), og bare la det være lyd på SP/DIF'en? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Nei, den har ikke det... det er akkurat det som er problemet. Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Enkel løsning: Sett en løs miniplugg inn i hodetelefon-uttaket. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Gammel tråd, dette så jeg vet ikke om trådstarter ser den: Hvis du enten * høyreklikker på volumkontrollen i taskbar og velger "Open Volume Control", eller * Åpner "Sounds and Audio Devices" i kontrollpanelet og trykker Advanced-knappen i "Device Volume", får du opp den detaljerte volumkontrollen. I den venstre kolonnen er det en ny "Advanced"-knapp. Den bringer opp vinduet for å regulere bass og diskant, og nederst i det vinduet finner du to krysseruter: 1 PC Spk Mute 2 Enable SPDIF Kryss av for den første og se om ikke det hjelper... Geir Endret 3. oktober 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Gammel tråd, dette så jeg vet ikke om trådstarter ser den: Hvis du enten* høyreklikker på volumkontrollen i taskbar og velger "Open Volume Control", eller * Åpner "Sounds and Audio Devices" i kontrollpanelet og trykker Advanced-knappen i "Device Volume", får du opp den detaljerte volumkontrollen. I den venstre kolonnen er det en ny "Advanced"-knapp. Den bringer opp vinduet for å regulere bass og diskant, og nederst i det vinduet finner du to krysseruter: 1 PC Spk Mute 2 Enable SPDIF Kryss av for den første og se om ikke det hjelper... Geir 4943967[/snapback] Jeg fant ut av det tidligere, hadde bare blandet ordet PC-speaker med den lille monotone "høytaleren" som tradisjonellt sitter i de fleste kabinetter for stasjonære maskiner. Men ellers skal du ha takk. Dette funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå