Gå til innhold

Advent Children, mening om filmen?

andre_goaaal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsket den. Som hardbarka Final Fantasy-fan så var det vel ikke annet å forvente enn at jeg skulle like den da. Jeg skjønner at mange IKKE liker den, dersom de ikke har spillt FF7 og ikke kjenner til historien. Men det er deres egen feil ;P

Dette er jo uten tvil en film for fansen. For de som har spillt FF7. Og litt for de som bare rett og slett liker rå action og nydelig animasjon. Her var det masse nostalgi, musikken, å se de gode gamle folkene igjen, materia, limit breaks, bahamut ++. Mangla vel nesten bare Chocobo her :p

Det var vel det som var aller best med denne filmen (i forhold til The Spirits Within), at denne filmen virkelig ER Final Fantasy. Det er overnaturlig, og sånn liker jeg det. :)

Lenke til kommentar
Altså likte den litt. Så veldig pent ut og det var heftige kampscener, men syns hele greia ble litt tynt. Syns vi fikk litt lite informasjon om det som foregikk. De kunne ha gjort veldig mye mer utav det. Lagt til noen ekstra minutter i begynnelsen der vi fikk vite mer om alt.

Helt enig. Jeg som aldri har spillt et eneste final fantasy spill sleit litt med å få med meg hvem personene var, og deler av handlingen.

Jeg likte "The Spirits Within" veldig godt, og håpte at "Advent Children" skulle være like lett å fatte for en final fantasy-newb som meg.

Too bad...

Lenke til kommentar
Altså likte den litt. Så veldig pent ut og det var heftige kampscener, men syns hele greia ble litt tynt. Syns vi fikk litt lite informasjon om det som foregikk. De kunne ha gjort veldig mye mer utav det. Lagt til noen ekstra minutter i begynnelsen der vi fikk vite mer om alt.

Helt enig. Jeg som aldri har spillt et eneste final fantasy spill sleit litt med å få med meg hvem personene var, og deler av handlingen.

Jeg likte "The Spirits Within" veldig godt, og håpte at "Advent Children" skulle være like lett å fatte for en final fantasy-newb som meg.

Too bad...

Selv har jeg spillt, men syns det var for lite. De kunne gjort mye mer utav handlingen enn det de faktisk gjorde.

Lenke til kommentar

Må si meg litt skuffet jeg. Fikk FF VII til jul, da det ble lansert (97?). Jeg har også spillt og runna de spillene som har kommet etter (8, 9 og 10 og 10-2, ikke 11 dog).. Som sagt tidligere i tråden, er dette er film for de som er mer "hardbarka fans".

The spirits within var kul, og litt mer hollywood aktig, mens dette etter min mening er som å se på en 1 og 1/2 time lang animert sekvens i et spill! Likevel digger jeg animasjonene, fightene og å se de gamle karakterene som vincent, cloud, sephiroth og bahumut i mer detaljert og spenstig form.

Totalt sett en veldig fet film, men de kunne som sagt gjordt sinnsykt mye mer ut av storyen! Hvor er caith sith btw? :!:

Lenke til kommentar
Jeg elsket den. Som hardbarka Final Fantasy-fan så var det vel ikke annet å forvente enn at jeg skulle like den da. Jeg skjønner at mange IKKE liker den, dersom de ikke har spillt FF7 og ikke kjenner til historien. Men det er deres egen feil ;P

Dette er jo uten tvil en film for fansen. For de som har spillt FF7. Og litt for de som bare rett og slett liker rå action og nydelig animasjon. Her var det masse nostalgi, musikken, å se de gode gamle folkene igjen, materia, limit breaks, bahamut ++. Mangla vel nesten bare Chocobo her :p

Det var vel det som var aller best med denne filmen (i forhold til The Spirits Within), at denne filmen virkelig ER Final Fantasy. Det er overnaturlig, og sånn liker jeg det. :)

Enig.

<<Muligens bittelitt spoiler>>

Men den manglet litt dybde synes jeg, om Geostigma og Kadaj og gjengen, men ellers var den helt vill!

Lenke til kommentar

må si at advent children var en av de bedre filmer jeg har sett.

jeg er også stor final fantasy fan og ble skuffet over spirits within når den kom. forventet jo at den skulle inneholde noe fra spillserien da.

hadde enorme forventninger til advent children som ble oppfylt.

Savnet Chocobo da :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...