Gå til innhold

Amd, 16k førstegangsbygger og 17" skjerm


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe en pc som jeg skal bygge selv, men er litt usikker på om jeg har valgt rett deler osv. :hmm:

 

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal kjøpe delene henne, men det er ikke det store problemet. Det er lett å finne ut.

 

Her er pc'en jeg lurer på om jeg skal kjøpe.

 

Pc'en skal hovedsaklig brukes til spill og film. :thumbup:

 

Håper dere kan hjelpe meg litt.

Endret av sweppes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet er kanskje ikke det beste, men det funker jo. Når det gjelder DVD brenner, mener jeg NEC 3540 blir regnet som et bra valg. Billigere enn Sony også. Men jeg syns det er rart ikke flere bygger seg pc-er i microATX format. Her er et forslag på en liten boks : MicroATX maskin. Desverre litt lite utvalg av hovedkort. Ellers så er det ikke dumt å tenke støynivå, og velge seg en bra kjøler, feks en Zalman, eller Thermalright XP90/120. Fujitsu-Siemens diskene skal være de mest stillegående.

Lenke til kommentar

gp500 - helt enig med deg micro atx er koselig det :)

 

Du har også helt rett i at hk utvalget er dårlig. Hovedkortet du har valgt har f.eks en chipsett vifte som ganske så sikkert er rimelig hissig og lite pålitelig.

 

Blant atx hk'ene så har du ihvertfall to med passive kjøleløsninger. (asus an8 og abit a8n eller hva nå de navnene blir)

Lenke til kommentar

ja endre, ka sga du me 2 lydkort? tror du glømte å ta vekk d eina..

og som di andre seie, kjøb ein NEC dvd recorder, bedre enn sony sine..

så ville eg kjøpt ting fra andre plasser enn komplett, for di e faktiskt veldig dyre, som eg sa te deg i går og.. greit nok at d e dr du har samla di, men legg alle sammen inn i prisguiden, og fjern komplett..

shg.no har nokså billigere CPU'er enn andre plasser, men neste load me 3700+ komme ikkje inn før 7/10.. så om du vil bruga ca 200kr på å få cpu'en me ein gang, e opp te deg..

ellers veldig bra oppsett, men du bør kjøba ein western digital disk, di har fått utroligt møje sgryd opp igjønå..

 

 

PSU bør du gå te MIST 500w, bedre, og koste litt mer..

 

viss d va någen av dokke oslo folk som ikkje forsto dette, kan eg sgriva d på bokmål :p

 

håpe d jelpe, endre..

 

PIMP V Out^!

Lenke til kommentar
hvis du absolutt ikke kan legge ut mer for et skjermokort, så ville jeg valgt x800gt fremfor 6600 da dette er gjevnt over litt raskere og rimeligere. Men jeg ville anbefalt å legge inn 2000kr for et ok kort (noe nærmere 6800GT/LE, x800xl, etc).

huh? han har jo satt opp et 7800gt.. vet ikke hva du så..

Lenke til kommentar
Ja, kanskje det. jeg har vurdert det men jeg får først se hvor dyr pc'en blir å så kan jeg se om jeg har rådt til en 19". For jeg vet at det er skamdigg me ein 19".. :p Bedre å se filmer er det også...men jeg får se hva jeg har rådt til.. ;)

tror ikke du har råd til det i budskjettet ditt når du har glømt kabinett, som jeg sa tidligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...