fossie Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Har et XFX 6600 Passive Cooling grafikkort som jeg kjører dual monitor oppsett på, en 19" BenQ 937s+, og en gammel 15" LCD skjerm (VGA-tilkobling). Fungerer stort sett greit, utenom når jeg skal se film. Får da en stripe horisontalt på 19-tommeren som viser filmen. Spiller aldri, så jeg kan ikke si noe om symptomer der. Stripen er ca 2 piksler høy, kommer og går over tid, dukker opp på ulike steder fra gang til gang, og er plagsom Har funnet ut følgende: Stripen kommer også når filmen er pauset. Ingen stripe når jeg kun kjører 1 monitor oppsett. Ingen stripe når jeg ikke kjører full-screen display på filmen. Ingen stripe når jeg viser filmen på 15-tommeren (1024*768, 75hz) Ingen stripe når jeg setter ned oppløsningen av 19-tommeren (1024*768, 75hz) Ingen stripe når jeg senker refresh-raten av 19-tommeren til 72/60hz. Når jeg skriver "ingen stripe" betyr det at den kun opptrer som et kort blink før den forsvinner igjen, med unntak av 1-monitor oppsettet hvor den er helt borte. Det virker på meg som at skjermkortet ikke er raskt nok å oppdatere signalene når jeg spiller film. Kortet har 2*DVI og skal takle max 2048*1536 i 85hz. Noen som kan si om kortet burde taklet filmvisningen eller hvorvidt det kan være feil på kortet? Endret 19. september 2005 av fossie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå