Gå til innhold

Hvor får jeg billigst HD-tv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan strekke meg til at man får bra med TV for pengene hvis man kjøper viewpia TV'n. Men noen kjempetv er det ikke etter min mening. Sortnivået er desverre ikke allverden. I tillegg er innsynsvinkelen snau, i den forstand man får et fremtredende lilla skjær over bildet straks man beveger seg litt til siden. Men dette oppleves riktignok bare hvis man ser på skrå opp eller ned på TVn. Sitter man i _nøyaktig_ samme høyde som apparatet merker man lite til dette, og det går det greit å sitte 45 grader til siden. På den annen side, kommer man gående inn i stuen, skrått forfra, samtidig som det vises noe mørkt på skjermen, ja da ser det ille ut... Lyden er litt "blikk boks" men nå kjører jo mange andre løsninger her. Men det er selvfølgelig mye positivt også. Prisen er selvfølgelig første argument. Klare og fine farger, og god kontrast. Det følger med litt kabler, deriblant HDMI. Foten den står på virker stødig og fin. Kan jo også nevnes at det er et philips panel i denne TV'n, hvis noen synes det høres kjekt ut.

:)

Lenke til kommentar

Du må huske på av HDTV eller HD-ready som brukes om tv'er ikke alltid er gode produkter selvom det er merket HD-ready.

Det er kun noen få minimumskrav til å få merket High Definition Tele Vision, og det er:

- Ha minimum 768 linjer horisontalt (de fleste har 1366*768)

- HDMI eller DVI med DHCP

- Våre kompatibel med 720p og 1080i (progressivt og interliced) i 50 Hz og 60 Hz

Men det er jo såklart mange flere bildepunkter på en hd-tv enn en vanlig vga-skjerm, men oppløsning er ikke alt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...