Gå til innhold

Kjøpt meg 300GB HDD, men fungerer ikke.*LØST*

daniel_984

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp min Maxtor DiamondMax 10 300GB i posten.

Dum som jeg er trodde jeg det barre var å plugge den i, men så enkelt er det vel aldri. PC'en finner HDD'en i POST, men når jeg gå inn i windows er saken en helt annen.

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre, for i følge sticky er kontrollen integrert i sørbrua.

Har Epox 9NDA3+ (250 GB bikkesett).

Edit: Kan jo også nevne at jeg ha partisjonert opp 200GB i 60/130, om dettte skulle ha noe å si.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en guide til disk managment:

Disk Management

Du må markere disken i disk management og opprette en partisjon på den (=sette av et område), og så formatere partisjonen (=lage en stasjonsbokstav og et filsystem på den).

Først når du har gjort dette vil den dukke opp som egen stasjonsbokstav i windows.

Edit: Det heter "partisjonering" selv om det kun er snakk om en eneste stor bit. (hele disken).

Edit: 15.000 innlegg :w00t:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Her er en guide til disk managment:

Disk Management

Du må markere disken i disk management og opprette en partisjon på den (=sette av et område), og så formatere partisjonen (=lage en stasjonsbokstav og et filsystem på den).

Først når du har gjort dette vil den dukke opp som egen stasjonsbokstav i windows.

Edit: Det heter "partisjonering" selv om det kun er snakk om en eneste stor bit. (hele disken).

Edit: 15.000 innlegg :w00t:

Du får tilgang til disken før den er formatert...

hehe grattis med 15k innlegg! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...