Gå til innhold

Cs tips til n00b :D


Anbefalte innlegg

Ok ok, Jeg har nettopp begynt å spille CS, som rocker noe helt for jævlig :razz:

 

Men tingen er at jeg kunne godt tenke meg å plukke opp noen tips/strategier. Da tenker jeg egentlig på alt mellom himmel og jord, alt dere kan komme på! (Noe om sikting og greier)

 

Tusen takk! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om, har jeg ett tips på lager (ikke veldig seriøst ment).

 

Lær deg CS-språket!

 

Som du sikkert har lagt merke til, snakker ikke CS-folk som andre folk. Dessverre har jeg ikke tid til en lang innføring i CS-folkenes finurlige vokabular, men her er de to viktigste tingene:

 

1. Når du spiller mot noen, "eier" du dem. Du "eier" dem uansett om du vinner eller blir slaktet, det er bare forskjell på graden av "eiing".

 

2. Dersom du likevel blir totalt knust, er det ikke fordi du ikke "eier". Det er fordi motstanderne "guller". "Lotto!" er også et vanlig utrop når du blir drept med et head-shot. En person som "guller", kan også kalles en "lotto-hore". Og for all del, husk å ikke si noe positivt om motstanderne, selv om du innerst inne vet at de er virkelig gode. Husk at du uansett "eier".

 

 

Håper dette var lærerikt. Husk forøvrig å bytte ut bokstaver med tall som likner når du chatter, og å skrive med små og store bokstaver om hverandre. :smile:

Lenke til kommentar

okei.. hehe.. For det første er det lamt og for det meste 14isser som har eget fagspråk i cs, så det er ikke vits å stresse med. Det viktigste er :

Ikke spring å skyt hvis du ikke må,

Pass på ryggen hvis du vet det kan komme noen der,

Still inn følsomhet på musa til noe som passer deg jeg bruker selv alt fra 2 - 3.5 kommer an på brettet,

Med våpen som ak47 og colt bør du helst skyte max 2-3 skudd eller mer alt etter avstand,

dukk når du kan våpenet blir mer nøyaktigt,

med colten får du en taktisk fordel av å ha lyddemperen på ettersom de ikke hører skuddene på avstand samme gjelder scout som er ganske rolig,

ikke vær den som springer først før du føler du er god, la heller andre springe inn der det kan være fiender først og spring inn når folk reloader.

Jeg bruker ikke weapon models noe som gjør at jeg får større bilde å se fiender på, litt stress i begynnelsen men du blir vant til det! ( r_drawviewmodel 0 ). bruk gjerne "last used weapon knappen" til å skifte raskt til pistol når det andre våpenet er gått tomt.

Prøv å springe for så og stoppe opp og skyte så springe, bytt retning og dukk når du skyter av og til, dette gjør det vanskeligere å bli truffet.

En annen smart ting kan være å ligge på skjul der du vet det kommer folk og så høre etter når folk kommer forbi, når de er forbi sniker du deg ut og skyter.

Det er alltid folk som syter over at man camper, vel disse folka kan ikke spillet! En ting er å campe i spawn når man er på bombsite, det må jo være greit!

Men å campe i spawn når man er laget som skal angripe blir for dumt!

 

 

Det er bare litt til å starte med, det er masse man kan gjøre og det er lett å finne på smarte ting!

 

Lykke til!

 

[ Denne Melding var redigert av: darp på 2002-08-14 21:40 ]

Lenke til kommentar

Hm, det var visst et par ting jeg glemte. Skru gamma på max, brekk løs windows-tastene for å unngå å komme borti dem når du spiller, og skriv klannavnet/nicket ditt på skjermen (ikke på glasset) med sort tusjpenn, så uleselig og fælt du bare klarer. Da varer det ikke lenge før du er virkelig "über-l33t". :grin:

 

(Disse idéene er hentet fra mennesker jeg kjenner, som virkelig eksisterer. :smile:)

 

Edit: ubetydelig omskrivning

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-14 21:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 21:27, THX 1138 skrev:

Når jeg tenker meg om, har jeg ett tips på lager (ikke veldig seriøst ment).


Lær deg CS-språket!


Som du sikkert har lagt merke til, snakker ikke CS-folk som andre folk. Dessverre har jeg ikke tid til en lang innføring i CS-folkenes finurlige vokabular, men her er de to viktigste tingene:


1. Når du spiller mot noen, "eier" du dem. Du "eier" dem uansett om du vinner eller blir slaktet, det er bare forskjell på
graden
av "eiing".


2. Dersom du likevel blir totalt knust, er det ikke fordi du ikke "eier". Det er fordi motstanderne "guller". "Lotto!" er også et vanlig utrop når du blir drept med et head-shot. En person som "guller", kan også kalles en "lotto-hore". Og for all del, husk å ikke si noe positivt om motstanderne, selv om du innerst inne vet at de er virkelig gode. Husk at du uansett "eier".



Håper dette var lærerikt. Husk forøvrig å bytte ut bokstaver med tall som likner når du chatter, og å skrive med små og store bokstaver om hverandre. :smile:


 

HAHAHA så jævlig bra skrevet... rili f0nni

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 21:27, THX 1138 skrev:

Når jeg tenker meg om, har jeg ett tips på lager (ikke veldig seriøst ment).


Lær deg CS-språket!


Som du sikkert har lagt merke til, snakker ikke CS-folk som andre folk. Dessverre har jeg ikke tid til en lang innføring i CS-folkenes finurlige vokabular, men her er de to viktigste tingene:


1. Når du spiller mot noen, "eier" du dem. Du "eier" dem uansett om du vinner eller blir slaktet, det er bare forskjell på
graden
av "eiing".


2. Dersom du likevel blir totalt knust, er det ikke fordi du ikke "eier". Det er fordi motstanderne "guller". "Lotto!" er også et vanlig utrop når du blir drept med et head-shot. En person som "guller", kan også kalles en "lotto-hore". Og for all del, husk å ikke si noe positivt om motstanderne, selv om du innerst inne vet at de er virkelig gode. Husk at du uansett "eier".



Håper dette var lærerikt. Husk forøvrig å bytte ut bokstaver med tall som likner når du chatter, og å skrive med små og store bokstaver om hverandre. :smile:


 

Ikke si lol, omfg, omg, gull!, sååå gull (sAAA gull), lotto, flax, *******... eller noe annet.

 

Hvis en dreper deg, eller du dreper en annen, IKKE SI NOE.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 22:33, tr8or skrev:

HAHAHA så jævlig bra skrevet... rili f0nni


Takk, takk. :smile:

 

Quote:


Den 2002-08-14 23:04, NaiN skrev:

Inweedy, det var en av de feteste postene jeg har sett! :smile:
:)
:)
:)

Kanskje fordi jeg er litt full? erh... Samma det!


Hehe, ser ut til at det er flere som har lest Gamer.no's 1337 guide. :smile:

 

Forresten er alle "tipsene" jeg har kommet med, som allerede nevnt, virkelig basert på folk jeg kjenner. Jeg slutter aldri å forundre meg over at disse menneskene ikke forstår at de opptrer som parodier på seg selv. Seriøse gamere, folk som virkelig bryr seg om det de driver med, samtidig som de forstår at det i bunn og grunn dreier seg om å ha det moro, det har jeg imidlertid alltid hatt respekt for. Da The Active Toilet Duckz ble opprettet (ja, denne "klanen" eksisterer virkelig), var dette på et tidspunkt da de fleste av cs-spillerne i min omgangskrets enten hadde mutert til denne merkelige "hardcore" CS-subkulturen, eller gitt opp å spille, rett og slett fordi "harcore"-spillerne ikke lenger syntes det var noe poeng i å spille med "n00bs". Klanen vår derimot, består av folk som spiller kun for å ha det gøy, og som alle har en ironisk distanse til disse "über-l33t-CS-h4xx0r"-folkene. Det siste reflekteres vel også i navnet.

 

Nå må i hvert fall jeg legge meg, det er første skoledag i morgen, eh, idag!

 

Og ikke glem: D4 4c7|v3 70|137 DuXX0rz 0wN j00!!! :grin:

Lenke til kommentar

assa det er en ting til som THX 1138 glemte..

det er;

hvis du er på lan party's.. (helst partyer som er beregna på gaming og ikke musikkhøytspillingcompo)

Da må du skrike alt du kan OGC og aimbot ut i hallen hvis du blir skutt. skrik gjerne n00b og alle disse ordene også.

dette skal gjøres så høyt at du ikke orker og makter mer...

gjør du dette vil du få masse respekt blandt deltagerne på lanet.. det kan jo hende de ikke tør å skyte deg ;P

 

gudd løkk!

Lenke til kommentar

lær deg å høyre på lyden og tenke som fienden

 

ikkje bruk colt, det er eit drittvåpen i forhald til AK

 

lærer du deg å spraye med AK så er du ganske uslåeleg :wink:

 

skyt ofte igjennom vegger, er ofte mykje å hente der :wink:

 

bruk usp eller desert eagle istedenfor mp5, billigare og betre

 

aldri stå heilt stille, beveg bittelitt på deg, uansett om du snipe og awp tren med boter, det vil lære deg jævlig mykje om det våpenet

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 22:33, tr8or skrev:

Quote:


Den 2002-08-14 21:27, THX 1138 skrev:

Når jeg tenker meg om, har jeg ett tips på lager (ikke veldig seriøst ment).


Lær deg CS-språket!


Som du sikkert har lagt merke til, snakker ikke CS-folk som andre folk. Dessverre har jeg ikke tid til en lang innføring i CS-folkenes finurlige vokabular, men her er de to viktigste tingene:


1. Når du spiller mot noen, "eier" du dem. Du "eier" dem uansett om du vinner eller blir slaktet, det er bare forskjell på
graden
av "eiing".


2. Dersom du likevel blir totalt knust, er det ikke fordi du ikke "eier". Det er fordi motstanderne "guller". "Lotto!" er også et vanlig utrop når du blir drept med et head-shot. En person som "guller", kan også kalles en "lotto-hore". Og for all del, husk å ikke si noe positivt om motstanderne, selv om du innerst inne vet at de er virkelig gode. Husk at du uansett "eier".



Håper dette var lærerikt. Husk forøvrig å bytte ut bokstaver med tall som likner når du chatter, og å skrive med små og store bokstaver om hverandre. :smile:


 

HAHAHA så jævlig bra skrevet... rili f0nni

 

Pffffftt!!! Bare gull!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-15 01:27, Sunlord skrev:

assa det er en ting til som THX 1138 glemte..

det er;

hvis du er på lan party's.. (helst partyer som er beregna på gaming og ikke musikkhøytspillingcompo)

Da må du skrike alt du kan OGC og aimbot ut i hallen hvis du blir skutt. skrik gjerne n00b og alle disse ordene også.

dette skal gjøres så høyt at du ikke orker og makter mer...

gjør du dette vil du få masse respekt blandt deltagerne på lanet.. det kan jo hende de ikke tør å skyte deg ;P


gudd løkk!


Hehe. :smile: Et annet vanlig utrop når du blir drept er "LAGG!". Andre mulige forklaringer er at musa f*cker, Windows bugger, pc'en suger, skjermen klikker, stolen vakler og at tastaturet låser seg. Husk å rope ut om en av disse tingene hver eneste gang du blir drept. Dessuten må du huske på at alle må vite at du ikke har sovet på tre døgn, minst. I tillegg er du jo litt full... :smile:

Lenke til kommentar

Det finnes et par guides du kan lese for bedre forståelse av spillet.

http://www.csskillz.net/guides/guns/weapon.asp

http://csnation.counter-strike.net/

 

Forøvrig bør du lære deg å bruke snakke kommandoene som enemy spotted, need backup, taking fire need assistance osv.De hjelper ikke bare deg, men også teamet ditt med å lokalisere fi.

 

Kjøp alltid en håndgranat, denne kan brukes tidlig for a få av litt helse av motstander(e) ellers kan de brukes litt senere for frags, da de fleste har mista litt helse ved vanlig beskytning.

Personlig bruker jeg ofte en håndgranat når jeg vet jeg har truffet noen, kaster den inn, garantert frag:-)

 

Flasher er veldig fine, ingenting er bedre enn en fi som ser inn i veggen og venter på å bli skutt etter å ha blitt blendet.Vær forsiktig, teamflashing (ditt eget team blir flashet)er ikke populært.

Disse kan også brukes ved storming for å hindre fi i å komme i choke points før ditt team.

 

Generelt for våpen, som andre har nevnt, er max 2skudds burst på medium til lang avstand, beste man kan bruke på avstand er click-click-click.Dette gjelder for riflene som colt og ak.Hvis du har en mp5, vent til de kommer nærmere, gå etter hodet, spray løs.

Gå forøvrig alltid etter hodet:-)

 

Uansett så er kontinuitet det viktigste, bare spill litt hver dag, trening er alt i dette spillet.

Kan hende du lærer litt av å se på folk som spiller i 1st person view etter at du dør, får tiden til å gå også:-)

Lenke til kommentar

Hehe. :smile: Et annet vanlig utrop når du blir drept er "LAGG!". Andre mulige forklaringer er at musa f*cker, Windows bugger, pc'en suger, skjermen klikker, stolen vakler og at tastaturet låser seg. Husk å rope ut om en av disse tingene hver eneste gang du blir drept. Dessuten må du huske på at alle må vite at du ikke har sovet på tre døgn, minst. I tillegg er du jo litt full... :smile:

 

... og fuglene synger så det hviner i ørene dine, solen skinner i trynet ditt, vifta bråker, nosound, mp3 speller på, ALLE blokker deg, TEAMFLASH! TEAMFLASHER!, teamet ditt er totalt n00bish. Lattis til idioter osv.

 

ALT skal gjøre deg til den beste CS-spiller på serveren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...