Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Red Alert i nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg fant fram et spill som har ligget i hylla ganske lenge, nemlig Red Alert.

Saken er at jeg gjerne skulle spilt det i et lokalt nettverk, men siden Red Alert er et meget gammelt spill (96) er jo selvsagt ikke det så lett. Jeg søkte litt på Google rundt dette og det viste seg at det ikke var så lett å få det til å funke i XP, og at det smarteste bare var å finne fram win98 eller 95.

Men jeg fant også dette:

What I did was install the 3.03e patch (you can get this from the Red Alert Archive), made sure I had ipx/spx protocol(s), and screwed around with the settings in the protocol. To get to the settings, right click on 'My Network Places', right click on the ipx/spx nwlink protocol to get to the settings. Change them as follows...

Set the frame type to ethernet 802.2. Set the first computers network numbers (internal and the 802.2 one) to 000000001. Do the same for the other computers on the LAN who want to play but set the network numbers to 100000000 on one, and then 20000000 on the next, then 30000000 one the next and so on... (I think this will work, but I've only played with two computers.)

Denne fyren hadde visstnok klart å få Red Alert til å funke i nettverk i XP.

Jeg har ingen anelse på hva disse ipx/spx-protokollene er. Så da er spørsmålet; Hva er disse protokollene? Har jeg det? Eventuelt, hvordan skaffer jeg det? Og er det virkelig lurt å kødde rundt med innstillingene som dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til Start Menyen -> Innstillinger -> Nettverkstilkoblinger. Der ligger tilkoplinga til nettverket ditt. Høgreklikk på den som er i bruk og velg Egenskaper. Då får du opp eit vindu, der velger du Installer, i neste vindu venlger du Protokoll, trykk på "Legg til" og så velger du den som heiter "IPX/SPX NetBIOS" eller noko i den duren.

Måtte sjølv gjere dette når eg skulle spele Red Alert 2 over nettverk.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...