BigJackW Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Kan noen anbefale et bra Mixebord, jeg har ikke så mange krav men: Minimun 24 kanaler. Mulighet for å kunne koble til Kompressor etc. Minimun 2 Aux kanaler. Dere trenger ikke å tenke på prisen, jeg avgjør hvilket det blir. Det skal IKKE være Digitalt Mixebord. Trenger svar litt kjapt Edit: Jeg vil helst att kablene vi kobler til blir tilkobla bak mixeren...ikke oppe på mixsern. Endret 21. september 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei! Ofte kan det være greit å oppgi en omtrentlig pris. Er det viktig å forsøke å holde prisen nede, eller kan det koste akkruat hva det vil? Og hva slags bruk skal det være i? Studio, live eller turné? Trenger du noe annet, f.eks. gode EQ-muligheter på stripene, eller kanskje vil du ha innebygget klang? Det er mange muligheter vet du Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Hei! Ofte kan det være greit å oppgi en omtrentlig pris. Er det viktig å forsøke å holde prisen nede, eller kan det koste akkruat hva det vil? Og hva slags bruk skal det være i? Studio, live eller turné? Trenger du noe annet, f.eks. gode EQ-muligheter på stripene, eller kanskje vil du ha innebygget klang? Det er mange muligheter vet du Jeg prøver å holde prisen nede, men jeg vil ikke ha noe dritt Mikseren skal brukes til Live. Mikseren ska ikke ha innebygd klang, EQ osv....har alt det der eksternt. Jeg tenkte på Allen & Heath eller Mackie da. Mackie Onyx 2480 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe den? ellers tenkte jeg på denne: Allen & Heath GL2400 Hvor kan jeg kjøpe denne? Hvor mye koster disse 2 modellene? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Først: Til live vil jeg sterk anbefale deg å ta en titt på Midas' produkter, dersom du har noen kronasjer å svi av. Dersom valget ditt likevel står mellom Mackie og A/H, er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt Mackien til live, fordi den kjører 8 subgrupper for deg. Da kan du gjøre monitor fra FOH-posisjonen, dersom du ikke har egen monitormann! Jeg har ikke "hands-on" erfaring med noen av de aktuelle modellene, men det jeg har skrudd på av Mackie, virker som det er solid bygget - spesielt for turnébruk/utleie. Allen & Heath bordene jeg har vært borti virker litt spinklere. De låter litt mer gjennomsiktig enn mange bord, og det er derfor kanskje innenfor studiobruk at A&H har sitt ess i ermet. Jeg vet at PA Compagniet (www.pac.no) forhandler (forhandlet?) Allen&Heath. Arendal Lydsystemer (www.arendal-lydsystemer.no) har i alle fall både Mackie og Midas i utleieparken, og kan egentlig skaffe det meste til en grei penge. Hør der! Edit: ser AVAB-CAC har et brukt Venice 320 bord til 23 grunker. Det er ikke så ille. Endret 21. september 2005 av bfisk Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Først: Til live vil jeg sterk anbefale deg å ta en titt på Midas' produkter, dersom du har noen kronasjer å svi av. Dersom valget ditt likevel står mellom Mackie og A/H, er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt Mackien til live, fordi den kjører 8 subgrupper for deg. Da kan du gjøre monitor fra FOH-posisjonen, dersom du ikke har egen monitormann! Jeg har ikke "hands-on" erfaring med noen av de aktuelle modellene, men det jeg har skrudd på av Mackie, virker som det er solid bygget - spesielt for turnébruk/utleie. Allen & Heath bordene jeg har vært borti virker litt spinklere. De låter litt mer gjennomsiktig enn mange bord, og det er derfor kanskje innenfor studiobruk at A&H har sitt ess i ermet. Jeg vet at PA Compagniet (www.pac.no) forhandler (forhandlet?) Allen&Heath. Arendal Lydsystemer (www.arendal-lydsystemer.no) har i alle fall både Mackie og Midas i utleieparken, og kan egentlig skaffe det meste til en grei penge. Hør der! Edit: ser AVAB-CAC har et brukt Venice 320 bord til 23 grunker. Det er ikke så ille. Jeg har ikke så mange penger å svi av Den Mackien der tror jeg er veldig dyr.... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 23.000 for et godt livebord er ikke så veldig mye, egentlig, så jeg lurer litt på hva du legger i mye. Skal du ha billig-billig har sikkert f.eks. Behringer noe å tilby. Vær du sikker på at lydmenn kommer til å bli grinete på nesen, men de fungerer jo på sitt eget besynderlige vis. Eurodesk MX3282A ligger vel veiledende på ca $1000, men dollarkursen er jo lav nå. Så et tilbud på 600-og-noen dollars. Du har jo 24 mono + 4 stereo og 8 grupper. Uten at jeg kjenner mikseren, ser den ut til å være svært mye mindre fleksibel med tanke på ruting, og har nok neppe noen særlig okei eq på stripene. --- Men tenk etter behovet ditt: trenger du 24 kanaler totalt, eller 24 mono + ørten stereo? Har du bruk for å kjøre monitor direkte fra bordet, eller kan du sette dette vekk til et annet bord? Har du behov for turnérobusthet, eller skal bordet i installasjon? Må du ha tilkoblinger på baksiden? Og ikke minst hadde iaff en økonomisk ramme hjulpet veldig. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Men tenk etter behovet ditt: trenger du 24 kanaler totalt, eller 24 mono + ørten stereo? Har du bruk for å kjøre monitor direkte fra bordet, eller kan du sette dette vekk til et annet bord? Har du behov for turnérobusthet, eller skal bordet i installasjon? Må du ha tilkoblinger på baksiden? Og ikke minst hadde iaff en økonomisk ramme hjulpet veldig. Behringer skal jeg IKKE ha! Jeg skal ikke kjøre Monitorer direkte fra Mikseborde. Jeg trenger egentlig ikke mere enn 24 kanaler, fordi jeg har en kabel-snelle (eller hva det heter) med 24 kanaler + at det er 4 ut kanaler på den. Det skal ikke være noe turnèbord. Jeg synes det er best med kalbene bak mikseren. Jeg vet ikke hvorfor men jeg synes det. Jeg skal se hvor mye penger jeg skal legge inn i miksere. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hvis du skal ha den i installasjon, kan du klare deg med et litt spinklere bord -- Makcie f.eks. koster nok en del ekstra fordi de er så solid bygget. Husk at det kan hende du vil ha muligheten for å koble til stereo fra FOH posisjonen, eks. cd-spiller osv. Og uansett er subgrupper veldig greit å ha -- legg f.eks. alle trommemikkene på én subgruppe, så kan du justere den hvis du vil løfte hele trommesettet litt ekstra. Så kan du legge f.eks. vokaler på en annen gruppe, kor på en tredje osv... Vær klar over at Mackie også har rimeligere serier enn Onyx, f.eks. VLZ-serien. Du kan også kikke på miksere fra f.eks. Yamaha. De er en del bedre enn low-end-mikserne, men rimeligere enn de vi har foreslått til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå