magnum65 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Dell har for øyeblikket et bra tilbud på stasjonær PC som egner seg til "Kontorbruk" og kun til enklere spill. Maskinen kan oppgraderes med et PCI 3D skjermkort og få en bedre grafikkytelse slik at den kan kjøre spill som ikke stille alt for store krav til 3D ytelse (f.eks NFS Underground, Counter strike source, BFV, Battlefield 2) MERK! Tilbudet går ut 21.9 ! Spec: Dimension 3000, kr 2646,- Celeron D 320 (2,4 Ghz) 512 MB minne 80 GB HD XP home DVD +/-RW (Dual layer) (fungerer også som CD-brenner dersom du lurer på det) Integert skjermkort (Intel Extreme 2) Tastatur og Mus Maskinen leveres uten Skjerm Det er 3 samtidige tilbud som gjør at denne maskinen kommer gunstig ut prismessig: - Fri frakt (spar ca 850,-) - Dobbelt minne (fra 256 til 512 MB uten pristillegg) - 400 kr rabatt Dette er en stillegående maskin som er helt kurrant til skolebruk, hjemmekontor, videoredigering mm (PS! maskinen har ikke FireWire port som std). Merk at maskinen ikke egner seg til spillbruk da den ikke har noe 3D skjerm-kort eller kan oppgraderes med et høy-ytelses skjermkort. (den har hverken AGP eller PCI-X slot, kun 3 PCI kortplasser). Dette betyr at man kan sette inn et enkelt 3D kort (PCI-kort) og at man dermed kan spille nesten nyeste spillene som nevnt over De som er aktive her inne husker gjerne at Dell hadde et tilsvarende tilbud på den gamle modellen (Dimension 2400) rundt juletider (2100 kr). Den siste dagen var det en feil i tilbudet som gjorde at man kunne bestille maskinen til 1400 kr (man fikk 700 kr i rabatt om man fjernet den gratis minneoppgraderingen). Min mening er at dette er et like bra tilbud (hvis man ser bort i fra feilen den siste dagen) + at på denne maskinen får man med dual layer DVD-brenner. Hvor du finner tilbudet: - Gå inn på www.dell.no - Klikk på "privatkunder" - Velg frå menyen oppe til venstre: PCer - Dimension 3000 - Klikk på Dell anbefaler - Velg den rimligste modellen - lengst stil høyre (pris 3 890) - Klikk Konfigurer og kjøp - Under Utvidede servicepakker må du velge "90-dagers .." service - Klikk "oppdater pris" (øverst/nedert på siden) Prisen skal nå være 2646,- inkl frakt Jeg kan ikke anbefale noen av oppgraderingen ellers på siden da de jevnt over er sterkt overpriset. Til nød kan du vurdere: - Trådløs tastatur og mus: (rimelig da du kan spare 175,- på å droppe org. mus) Logitec LX 700: 536 kr (711 - 175) Dell Wireless 225,- (400 - 175) - Harddisk: 80 -> 160 GB til 412 kr - 3,5" diskettstasjon til 218 kr (om du har behov for å bruke disketter - men hvem har vel det ?) - Modem til 322,- (om du skal koble deg til internett vha vanlig telefon) Løp og kjøp Endret 20. september 2005 av magnum65 Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hm.. ikke dårlig... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Tror jeg skal få pappa til å kjøpe De trenger en pc nemlig.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ingen lyd? Eller? Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Det er integrert lydkort på hovedkortet Her er litt mere specs: XP Home Works 7.0 Intel Celeron D 320 (2,4 GHz) Intel 865 GV chipset 2x256 MB RAM (DDR RAM 333 MHz) (ingen ledige minnesloter) 80 GB 7200 rpm Harddisk IDE (paralell ATA) 16x DVD +/- RW (Dual layer) (Dell leverer vanligvis NEC DVD-spillere) 6x USB 2.0 (2 foran) 1 seriell port, 1 paralellport (med ECP) 2xPS2 (tastatur og mus) integerert Intel Extreme 2 grafikkkort (vga) Integrert 10/100 mbit nettverkskort Integrert stereo lydkort 3 ledige PCI sloter tastatur og optisk mus 250w Powersupply 90 dagers collect and return service (kan utvides) Miditower (ca 18x42x37 cm - bxdxh) 10,4 kg Ellers er disse maskinene som nevnt ganske stillegående (du må lytte for å være sikker på om PC'en er slått på). Litt mere om mulighet for å sette i et bedre skjermkort. Du kan sette i et PCI skjermkort. Noe av det heftigste du kan sette i den er vel dette til ca 900,- hos komplett (Legg merke til folks kommentarer om ytelsen) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304713&cks=PRL Løp og kjøp (PS jeg jobber ikke for eller har noen andre forhold til Dell utover at jeg har vær kunde i 5 år) Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Merk også at det følger med 60 dager med online kurs på Windows XP. Kansje ikke så interessant for de som leser dette, men hvis du er ute etter en rimelig PC til en som ikke har Windows helt i fingrene så kansje det er litt interessant. Endret 20. september 2005 av magnum65 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (Legg merke til folks kommentarer om ytelsen) :!: De som har skrevet de kommentarene må jo være 14 år og stolte eiere av sitt aller første skjermkort. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Hmm, dette virka jo interessant. Dette skulle jo være en ypperlig konto pc. Hvis man ikke trenger microsoft home, så kan man vel lett selge det for 400 kr. Da begynner det å bli virkelig billig. Hvis det er lov? Endret 21. september 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er vel problematisk å overdra Windows-lisensen, den er oem-utgave og er gjerne bundet til maskinen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Tilbudet er nok over nå, men! 3546kr inkl 17" crt monitor og kraftigere cpu idag :!: Alvorlig talt, med tanke på at det omtrent ikke er noen utbyggings muligheter på de maskinene så ville jeg nok ikke anbefalt de til noen utenom "jeg bruker den til den dør, så lenge jeg kan surfe og bruke nettbank er den bra nok" folk.. Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Tilbudet gjelder ut dagen i dag (ons 21.9) (pass på å følge beskrivelsen i det første innlegget for å finne maskinen uten skjerm) Nå har jeg brukt PC i siden -87 og har jobbet som installatør/IT-ansvarlig/programmerer siden -91 og mener at jeg har mere peiling enn de fleste. Min er faring er at det er liten vits i å kjøpe PC for fremtiden. Jeg mener at du bør kjøpe en så enkel og rimelig PC som vil holde for behovene du har i dag (og kansje 3-9 mnd frem i tiden). Om du vil oppdatere PC'en senere så kan du: - sette i mere minne og disk. - sette i et heftigere skjermkort eller andre instikkskort du måtte trenge. - Ønsker du å oppgradere mere, kommer du vanligvis bedre ut i å selge PC'en og å kjøpe en ny. Har du rimelig normale behov og ikke behov for en "Spille PC" mener jeg at du ikke finner noe bedre tilbud der ute. Løp og kjøp - siste sjanse ! Endret 21. september 2005 av magnum65 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå