Jarmo Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ser at SP vil ha opp til 6000 ut av Oslo-området. Noen her som har foreldre som jobber for statlige etater i Oslo ? http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle459039.ece ps. Mener å huske at Stalin og Mao tvangsflyttet flere millioner i sin tid, seff. for statens beste Lenke til kommentar
Osse Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Er det noen naturlov som sier at byråkratene skal sitte i den mest næringsfattige delen av landet. Få ut byrokratene der det er mest aktivitet innenfor deres fagområde. Juss / poleti - Oslo - (mest kriminalitet) Fiske - Nord Norge Olje - stavanger Kultur - Oslo (er jo der fiffen bor) osv, byråkratene bør være der skoen trykker hardest. Om de vil flytte med jobbene er da helt opp til den enkelte, forsvingende. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg synes vi skulle flytte Stortinget til indre troms. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Hehe ! Poenget mitt er at når man vil flytte ca. 6000 ansatte så med familier osv. kommer vi fort opp i ca. 15.000 personer... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene. Jeg ser ikke at dette er noe mer galt enn det som har vært gjort siden krigen; å tvinge folk som vil ha statlige jobber å flytte til Oslo. Faktisk at vil det være sunt at statlige ansatte ikke forveksler Norge med Oslo. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Danko Skrevet 19/09/2005 : 13:49 Jeg synes vi skulle flytte Stortinget til indre troms. wink.gif tja, tjo, nei :!: Jo jo, kanskje de overlever balant sindige dølinger en stund, men du når de illsinte ytteringen finner ut at de er så nært, ..........., jaja uff ikke en vakker tanke. Jarmo: Byokratene er til for å tjene folket og ikke omvendt, det er derfor MEGET naturlig at de skal være lokalisert der de er nærmeste dem de skal tjene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene. Jeg bare spør for å høre andres argumenter; hvorfor er dette noe mål? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ser ikke poenget. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene. Jeg bare spør for å høre andres argumenter; hvorfor er dette noe mål? Det blir en annen diskusjon, og fortjener etter mitt syn en egen tråd. I denne kan vi forholde oss til at det er situasjonen i dagens politikk. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 ps. Mener å huske at Stalin og Mao tvangsflyttet flere millioner i sin tid, seff. for statens besteGøyalt å se at Åslaug Haga setter seg i samme bås som Mao, Stalin og Pol Pot. Ingen tvil om at den damen er en potensiell slaker av en dikator og en fare for riket. Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hehe, helt klart.. Men synest man skal fløtte det man kan ut av Oslo, så lage en stor park.. Som sagt:" Oslo er bare en parkeringsplass, man må gjennom for å komme til bergen" (eller noe i den duren, hørte det eit sted." Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hehe, helt klart.. Men synest man skal fløtte det man kan ut av Oslo, så lage en stor park.. Resten av Norge er en stor park. Hva med de som ikke vil? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hehe, helt klart.. Men synest man skal fløtte det man kan ut av Oslo, så lage en stor park.. Resten av Norge er en stor park. Hva med de som ikke vil? De får finne seg en annen jobb. Ser ikke hvorfor alt skal være i Oslo... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Effektivisering. Effektivisering virker å være et mål i seg selv, uansett negative konsekvenser. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene. Jeg ser ikke at dette er noe mer galt enn det som har vært gjort siden krigen; å tvinge folk som vil ha statlige jobber å flytte til Oslo. Faktisk at vil det være sunt at statlige ansatte ikke forveksler Norge med Oslo. Two wrongs don't make a right. Jeg er enig med prinsippet, men jeg syns det blir for ille for de statsansatte som faktisk må flytte. Jeg tror overgangen må komme veldig gradvis. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 De får finne seg en annen jobb. Ser ikke hvorfor alt skal være i Oslo... Da kan jeg likegodt spørre hvorfor alt skal være på landet. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 De får finne seg en annen jobb. Ser ikke hvorfor alt skal være i Oslo... Da kan jeg likegodt spørre hvorfor alt skal være på landet. Poenget er vel ikke at alt skal være på "landet" men at ikke alt skal være i byen. Sentralisering av makt er ikke nødvendigvis positivt. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Two wrongs don't make a right. Jeg er enig med prinsippet, men jeg syns det blir for ille for de statsansatte som faktisk må flytte. Jeg tror overgangen må komme veldig gradvis. Uansett hva man gjør her vil noen påpeke noe som blir feil. At fok må flytte er bare en av mange mulige skader, evt. tapte gevinster. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 De får finne seg en annen jobb. Ser ikke hvorfor alt skal være i Oslo... Da kan jeg likegodt spørre hvorfor alt skal være på landet. Nå er det vel ikke snakk om noe som er i nærheten av alt engang. Forsvarsfamiliene har nå klart å flytte rundt, så hvorfor skulle ikke disse folkene klare det? Lenke til kommentar
Havana Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Er det noen naturlov som sier at byråkratene skal sitte i den mest næringsfattige delen av landet. Få ut byrokratene der det er mest aktivitet innenfor deres fagområde. Juss / poleti - Oslo - (mest kriminalitet) Fiske - Nord Norge Olje - stavanger Kultur - Oslo (er jo der fiffen bor) osv, byråkratene bør være der skoen trykker hardest. Om de vil flytte med jobbene er da helt opp til den enkelte, forsvingende. Hele poenget med å ha en hovedstat er nettopp å ha et sted hvor vise ting er samlet, hvis en skal slutte med det, kan en like så godt løre opp alle byer og be folk bli jevnt fordelt på landet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå