Gå til innhold

Gøy på landet, lyst til å flytte hvis mor/far må ?


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen naturlov som sier at byråkratene skal sitte i den mest næringsfattige delen av landet.

 

Få ut byrokratene der det er mest aktivitet innenfor deres fagområde.

 

Juss / poleti - Oslo - (mest kriminalitet)

 

Fiske - Nord Norge

 

Olje - stavanger

 

Kultur - Oslo (er jo der fiffen bor)

 

osv, byråkratene bør være der skoen trykker hardest.

 

 

Om de vil flytte med jobbene er da helt opp til den enkelte, forsvingende.

Lenke til kommentar

Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene. Jeg ser ikke at dette er noe mer galt enn det som har vært gjort siden krigen; å tvinge folk som vil ha statlige jobber å flytte til Oslo. Faktisk at vil det være sunt at statlige ansatte ikke forveksler Norge med Oslo.

Lenke til kommentar
Danko  Skrevet 19/09/2005 : 13:49

  Jeg synes vi skulle flytte Stortinget til indre troms. wink.gif

 

:p tja, tjo, nei :no: :!:

 

Jo jo, kanskje de overlever balant sindige dølinger en stund, men du når de illsinte ytteringen finner ut at de er så nært, ..........., jaja uff ikke en vakker tanke.

 

Jarmo:

 

Byokratene er til for å tjene folket og ikke omvendt, det er derfor MEGET naturlig at de skal være lokalisert der de er nærmeste dem de skal tjene.

Lenke til kommentar
Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene.
Jeg bare spør for å høre andres argumenter; hvorfor er dette noe mål?

Det blir en annen diskusjon, og fortjener etter mitt syn en egen tråd. I denne kan vi forholde oss til at det er situasjonen i dagens politikk.

Lenke til kommentar
Å flytte på statlige etater er en utrolig bra måte å opprettholde målene om at folk skal være bosatt i distriktene. Jeg ser ikke at dette er noe mer galt enn det som har vært gjort siden krigen; å tvinge folk som vil ha statlige jobber å flytte til Oslo. Faktisk at vil det være sunt at statlige ansatte ikke forveksler Norge med Oslo.

Two wrongs don't make a right.

 

Jeg er enig med prinsippet, men jeg syns det blir for ille for de statsansatte som faktisk må flytte. Jeg tror overgangen må komme veldig gradvis.

Lenke til kommentar
Two wrongs don't make a right.

 

Jeg er enig med prinsippet, men jeg syns det blir for ille for de statsansatte som faktisk må flytte. Jeg tror overgangen må komme veldig gradvis.

Uansett hva man gjør her vil noen påpeke noe som blir feil. At fok må flytte er bare en av mange mulige skader, evt. tapte gevinster.

Lenke til kommentar
Er det noen naturlov som sier at byråkratene skal sitte i den mest næringsfattige delen av landet.

 

Få ut byrokratene der det er mest aktivitet innenfor deres fagområde.

 

Juss / poleti - Oslo - (mest kriminalitet)

 

Fiske - Nord Norge

 

Olje - stavanger

 

Kultur - Oslo (er jo der fiffen bor)

 

osv, byråkratene bør være der skoen trykker hardest.

 

 

Om de vil flytte med jobbene er da helt opp til den enkelte, forsvingende.

Hele poenget med å ha en hovedstat er nettopp å ha et sted hvor vise ting er samlet, hvis en skal slutte med det, kan en like så godt løre opp alle byer og be folk bli jevnt fordelt på landet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...