fxwz Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 De har seg slik at moren min har lånt bort en liten slant med penger til en av hennes venner. Låneavtale ble underskrevet: "Låneavtale er i dag inngått mellom som utlåner: *************************** og som låntaker: ************************' Låntaker låner kr xx,xxxx i kontanter fra utlåner. Det skal beregnes 10% rente fram til lånettilbakebetales. Lånet skal i sin helhet(inkl.renter) innen 31.August 2005. Lånet utbetales til kontonr: xxxx xx xxxxx Lånet tilbakebetales kontonr: xxxx xx xxxxx Kolvereid, 24.Mai 2005" Vel, ingen penger er motatt pr idag, og idag var låntaker innom vårt hus for å overbringe noe slikt: Dere må nok vente en måned før jeg kan betale tilbake den hele sum, eller så kan dere få beløpet tilbake i deler(2000kr pr gang.) Årsaken til at han ikke kunne gi oss penger skyldtes at han ikke hadde fått utbetalt penger for hans jobber. Nå begynner jeg da å bli litt lei av dette. Siden han har hatt såpass god tid på seg på seg til å betale tilbake, så jeg lurer da litt på om det finnes skjulte låneregler eller noe slikt som kan skaffe vårs penga kjappere tilbake! Takker for all hjelp som (forhåpentligvis ) kommer. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Dere kan gå til namsmannen og få han til å kreve det inn. Det er noen tusen i gebyrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå