newsflash Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Heisann! Har tenkt litt på i det siste hvor greit det kunne vært å styre varmen på hybelen via PC. Da kunne jeg bare satt den på via Radmin før jeg dro fra skolen, og komme hjem til varm hybel. Har tenkt på å sette opp et webcamera slik at jeg kan se hvor varmt det er. Noen forslag? Lenke til kommentar
Myron Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Heisann! Har tenkt litt på i det siste hvor greit det kunne vært å styre varmen på hybelen via PC. Da kunne jeg bare satt den på via Radmin før jeg dro fra skolen, og komme hjem til varm hybel. Har tenkt på å sette opp et webcamera slik at jeg kan se hvor varmt det er. Noen forslag? I stedet for å se hvor varmt det er, kan du jo koble en temp. sensor som pc'en leser av, som du plasserer i romluften. På den måten kan du vel stoppe varmen, når romtempen er.. la oss si 23C? Jeg hadde da mCubed i tankene, men finnes sikkert en million andre, billigere og enklere løsninger. Var bare en tanke Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Dimmere blir vel vanligvis styrt med 0 - 10V utgang. Du trenger med andre ord en D/A tilkoblet en plass. Hvis du er fingernem, kan du bruke en HAUK til å styre en D/A-konverter. Lese av temp kan gjøres med en tempsensor tilkoblet hovedkortet, hvis du har praktisk plassert sensor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå