Akke Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har satt sammen en P4 pakke som skal brukes til multimedia og være rimelig støysvak. Er delene greie og fungerer godt sammen? Intel Pentium 4 640 3.2GHz/800 MHz/2MB 1 895,00 UPspeed minnekortleser 9-in-1 sort 150,00 OCZ DDR2 1024MB Value Series (2x512MB) 995,00 Antec Sonata Piano sort "quiet" m/PSU 1 065,00 Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II 995,00 Gigabyte GA-8I955X Royal 1 795,00 Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe (vifteløst) 1 795,00 Logitech Cordless Internet Pro Desktop 399,00 Tot: 9 089,00 (inkl. mva.) Lenke til kommentar
Akke Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 "Den som tier samtykker" *bestille* Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) har dette kabinettet selv Antec Sonata Piano sort "quiet" m/PSU . har du mulighet så gå for verson 2 av det det har ikke sånne derre perforeringer i siden. det har jeg ellers er jeg fornøyd med kabinette. alle ting hvar greit og kobble opp der her er den kr 956 http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=152541 Endret 20. september 2005 av kvase Lenke til kommentar
Akke Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Takk for erfaringen din, er det fordi det er stygt du ikke liker perforeringen? Om det ikke er altfor viktig kanskje det kan tettes med svart bak, så blir det ikke så synlig. Bestiller alt fra Netshop, og ser ikke ut som de har verson 2. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Takk for erfaringen din, er det fordi det er stygt du ikke liker perforeringen? Om det ikke er altfor viktig kanskje det kan tettes med svart bak, så blir det ikke så synlig. Bestiller alt fra Netshop, og ser ikke ut som de har verson 2. drar seg en del støv inn der får bare tetta fra innsiden på døra på andre sia må du gjøre det på utsia desuten bare 380w power du får med SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply er jo støøte for 12 v og. og til lavere pris http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=152541 Endret 20. september 2005 av kvase Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har hatt Antec Sonata (1) selv. Det er ikke spesielt stille. Den medfølgende kabinettviften bør du hvertfall bytte ut. Hvis du har råd anbefaler jeg heller Lian-Li PC7 og en Fortron-Source psu. Eller enda bedre en MIST 500watt psu. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har hatt Antec Sonata (1) selv. Det er ikke spesielt stille. Den medfølgende kabinettviften bør du hvertfall bytte ut.Hvis du har råd anbefaler jeg heller Lian-Li PC7 og en Fortron-Source psu. Eller enda bedre en MIST 500watt psu. paps vifter får man da for under 50 lappen. verson 2 av antec sonate har jo 450w gamle hadde bare 380 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 får bare tetta fra innsiden på døra på andre sia må du gjøre det på utsia Jeg hadde ingen problemer med å tette på insiden. Gjorde det før jeg satte inn komponentene. Støv er et stort problem på Sonata synes jeg. Støvfilteret er bare en stor spøk. Det legger seg masse støv rundt døren og rundt drevene. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 paps vifter får man da for under 50 lappen. 120mm Papst til under 50 lappen? Vis meg hvor du får tak i så billige vifter. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vil igrunn ikke anbefale LianLi for støydemping (hvertfall ikke de billige utgavene). Tykke stålvegger demper støy bedre enn aluminium. Antec Sonata 2 er sikkert et godt valg, jeg hadde Sonata 1 og var veldig fornøyd med lydnivået (etter at jeg monterte viftestyring). Er forøvrig enig med at støvfilteret var en stor spøk, og det var derfor jeg bytta til P180. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 får bare tetta fra innsiden på døra på andre sia må du gjøre det på utsia Jeg hadde ingen problemer med å tette på insiden. Gjorde det før jeg satte inn komponentene. Støv er et stort problem på Sonata synes jeg. Støvfilteret er bare en stor spøk. Det legger seg masse støv rundt døren og rundt drevene. enig der med støv på kassa/brødbokksen på min så sat bakplata fast sån at jeg ikke kom til Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Nå bruker jeg Lian-Li PC7 selv og det er MYE mer stille enn Antec Sonata. Bortsett fra støy fra hardisken. Hardiskdempingen på Sonata fungerer veldig bra. Jeg bruker Nexus DiskTwin for å dempe støyen fra diskene i Lian-Li kabinettet. Endret 20. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
2ern Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Mener du at de medfølgende viftene er mer stillegående, eller hele "pakka"? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Mener du at de medfølgende viftene er mer stillegående, eller hele "pakka"? For å si det sånn,så har jeg aldri hatt en så stillegående pc som jeg har nå (se specs i min profil). Slik som støynivået er nå er jeg virkelig fornøyd. Edit:Jeg bruker forresten denne cpu-kjøleren sammen med denne viften. Anbefales! Endret 20. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
2ern Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Ok, jeg tenkte det samme når jeg hadde Sonata. Og ble enda mer fornøyd med P180. Nå skal det så sies at jeg aldri har eid et LianLi. Men, på de LianLi-kabinettene jeg har sett, så har dørene vært syltynne og skranglete. Endret 20. september 2005 av Erik-Tor Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Ok, jeg tenkte det samme når jeg hadde Sonata. Og ble enda mer fornøyd med P180. Nå skal det så sies at jeg aldri har eid et LianLi. Men, på de LianLi-kabinettene jeg har sett, så har dørene vært syltynne og skranglete. Før jeg monterte hardiskdempingen skranglet døra en del ja,men nå er det helt stille. En til anbefaling:Nexus Anti Vibrasjon Monteringssett er noe alle bør ha hvis man vil redusere støy. Endret 20. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå