Gå til innhold

xp maskiner i pre2000 nettverk

Tjuls

Anbefalte innlegg

jeg har satt opp 4 nye xp maskiner i et nettverk som det bare har vært 98 maskiner i fra før av. serveren er en 2000 server som virker helt på trynet for min del.. hadde nok trengt en ny server, eller en formatering. jeg aner ingen ting om nettverket fra før av, bortsett fra at det er en 12 åring som har satt det opp :p imponerende, men ikke lovende! :no:

jeg får ikke meldt inn xp maskiner i domenet. får opp en feilmelding som lyder følgende:

Kan ikke kontakte domenekontrolleren for domenet XXXXX

Videre når jeg trykker på detaljer kommer den med et forslag om at dette domenet er et NetBIOS-domenenavn. Hvis det er tillfelle, kontroller at domenenavnet er riktig registrert i WINS.

Kan det være at det ikke er lagt inn DNS på serveren. er det noen enkel måte å sjekke dette på? mange av snarveiene til serverprogrammvaren er borte på startmenyen, og jeg aner ikke noen annen måte å komme inn i DNS konfigurasjonen på. Eneste måte jeg fant ut å komme meg inn i AD på var igjennom "Configure my server" :p

Noen som har noen forslag til hva jeg må gjøre for å få maskinene inn i domenet? Har fått IP og har internett osv..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...