Gå til innhold

Tagan 2force 580W ikke nok?

Myron

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og tester den nye riggen min etter litt OC'ing. Men tror ikke min nye Tagan sforce 580W gjør en god nok jobb.

Har ett 7800 GT, 2 OCZ 1024 DDR400, en 64 X2 +3800, en disk, en dvd-brenner, et creative 2 zs lydkort,7 120mm papst vifter som hver trekker ca. 0.7w, og et dfi lp sli-dr koblet til PSU'en. Med dette tilkoblet, klarer ikke PSU'en min å levere mer enn 11.96V idle, mens den under load leverer 11.77V og 11.83 (hopper litt fram og tilbake).

Kan dette stemme?? En såpass kraftig PSU som ikke klarer å levere stabil strøm? Jeg tror nemmlig DEN er grunnen til at pc'en ikke kjører stabilt under testing. Strømmen ser stabil ut ellers.

Noen som har en mening, eller tre om akkurat dette? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke +- 5% som er normen innen psu? den skulle være god nokk o massevis..

Har selv den psuen og den holder for mitt system...

Småklokka prescott 3.2@4ghz og ett GF6800Ultra@450/1200 2x512 corsair twinx, 2 disker, 1 cdrw, 1 cdrwdvd, 4x12cm vifter, 5 8cm vifter

tror nesten mitt system trekker mer strøm enn ditt... kan sjekke mine idle/load spenninger når jeg kommer hjem til pcn...

Lenke til kommentar
er det ikke +- 5% som er normen innen psu? den skulle være god nokk o massevis..

Har selv den psuen og den holder for mitt system...

Småklokka prescott 3.2@4ghz og ett GF6800Ultra@450/1200 2x512 corsair twinx, 2 disker, 1 cdrw, 1 cdrwdvd, 4x12cm vifter, 5 8cm vifter

tror nesten mitt system trekker mer strøm enn ditt... kan sjekke mine idle/load spenninger når jeg kommer hjem til pcn...

Takk :)

Grunnen til at jeg tror det kan være den, er fordi når jeg kjører tester som trekker mye på 12V rail, så gir den opp. Systemet henger ikke, men det er fordi testene (prime 95 og OCCT) avslutter med beskjed om hw-feil.

Skal prøve 3Dmark, og se hva som skjer...

Lenke til kommentar

vel.. da var jeg hjemme...

Min ideler på 12,22v

Ved dual prime 95 og rthdribl

ligger den på 12,038 hopper av og til ned på 11,977

(min kjører "combined")

Mulig du kan ha fått en dårlig psu?

Google litt etter tester av psuen å se hva de har funnet...

mvh Espen

Lenke til kommentar

Jeg fikk 6000 og noe lavt, i 3dmark 05. En som mente at skjermkortet mitt kunne være dårlig. Så kanskje jeg skal bytte det... PSU'en min er muligens dårlig, så da må jeg jo bytte ut den og. Så kommer det fram at kanskje HK'et mitt er guffent og?! :cry:

Kanskje jeg bare skal returnere hele driiiiten? :mad:

Hehe. Noen ideer til hvordan jeg kan finne problemet?

Lenke til kommentar

Mitt Tagan Easycon 580w dropper fra 11,83v til 11,65v, altså 0,18v når jeg kjører full Prime95 load. Husk at måleprogrammet og sensorene på hovedkortet ikke er helt til å stole på. De kan gjerne vise noen % feil. Skal du ha det nøyaktig, bruk voltmeter!

Men det verste problemet er egentlig at jeg synes viften har litt for mye motorstøy og at den litt for raskt begynner blåse mye luft (og støyer enda litt mer)... Mylig det er bare meg som er litt kresen på stillhet?

Legger ved et lydopptak tatt ca 1 cm fra utblåsningen på PSU. I bakgrunnen hører dere museklikk fra oversiden av bordet... :roll:

tagan580.zip

Lenke til kommentar
Men det verste problemet er egentlig at jeg synes viften har litt for mye motorstøy og at den litt for raskt begynner blåse mye luft (og støyer enda litt mer)... Mylig det er bare meg som er litt kresen på stillhet?

Har også noen negative tanker om dette.... psu finnes ikke varm i det hele og store, men alikevell surrer vifta litt vel mye...

min gammle tg480w-u1 var mye bedre enn denne... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...