RBW Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Iomegas Mini Hard Drive-serie har fått ett nytt medlem. Krabaten byr blant annet på 60 GB lagringsplass. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Som andre harddisker av denne størrelsen får Iomegas harddisk strøm via USB-porten. Derfor er det ikke nødvendig med noen ekstern strømforsyning. Finishen er i børstet aluminium. Sammen med enheten følger en USB-kabel, strømkabel og ett beskyttelsesetui. Er ikke dette litt selvmotsigende? Den fysiske størrelsen er på 86,36 x 73,66 x 12,70 mm. Internt befinner det seg en harddisk på 1,8 tommer. Bare for å får et inntrykk av hvor mye av volumet som brukes til selve harddisken så vil jeg regne ut hvor stor del av volumet som er selve harddisken. For å ha et utgangspunkt bruker jeg Hitachi Travelstar C4K60 som er 54 x 70 x 7.0mm = 26,46 kubikkcentimeter. Diskkabinettet er 80,79 kubikkcentimeter, altså ca 3 ganger så stor som selve disken. Jeg synes det hørtes litt mye ut og at det dermed trolig er mye tomrom inni denne lille boksen. Disken veier forøvrig 46 gram mens diskkabinettet med disk skal veie 100 gram. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Stiv pris syntes nå jeg..man får jo langt billigere løsninger om man kjøper kabinett selv + en disk. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Som andre harddisker av denne størrelsen får Iomegas harddisk strøm via USB-porten. Derfor er det ikke nødvendig med noen ekstern strømforsyning. Finishen er i børstet aluminium. Sammen med enheten følger en USB-kabel, strømkabel og ett beskyttelsesetui. Er ikke dette litt selvmotsigende? Egentlig ikke, kommer jo ann på hvor belastet et system er, hvor stor/liten PSU som sitter i systemet. Endret 19. september 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 lavizh: I USB-standarden står det at USB-porten skal være i stand til å levere 0,5A på 5V. Altså 2,5W. Driveren holder styr på hvor mange enheter som er tilkoblet og hvor mye strøm hver av de gjør krav på. Dermed skulle det ikke være noe problem uansett PSU. 1,8" harddisker krever også veldig lite effekt. Det er ikke uvanlig med et maksforbruk på 2,0W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå