Kairo Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Hei. Installerte først Slayer 2.6 på nymoddet xbox, og installerte 4 spill fra pc. Ombestemte meg, og satte i oppstartsdiskett til avalaunch og formaterte alt på nytt. Fikk da nytt dashboard, men spillene var der fremdeles. (G-disk 180Mb) Installerte flere spill ogfra pc til G-disk, så den er nå ca. 10Mb. Etter dette brukte jeg et program som het "Mister Gadget", og låste opp, deretter låste igjen harddisk. (Kun for å prøve funksjonen) Har F-Disk som jeg ikke har lagt inn noe på ennå. ( Ca. 120 Mb) Når jeg nå starter fra "Eject-knappen", uten chip aktiv, får jeg opp " 13 Service Required" , og den går ikke lenger i oppstart-sekvensen (Får ikke MS-Dash). Noen eksperter som vet noe om dette, og hva jeg kan gjøre for å få iorden dette ? -Kan jeg forresten kjøre oppstarts-cd på nytt, uten å miste spillene ? Kairo Endret 26. september 2005 av Kairo Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Hei. Starter i "Eject-mode" med ny harddisk: - " 13 Service Required" Starter i "Eject-mode" med gammel harddisk: - 1.gang start alt ok Alle starter etterpå med gammel harddisk : - " 05 Service Required" Slettet alle spillene som jeg hadde installert, og installerte avalaunch på nytt : -Samme feilkoder kommer opp ved start i Eject-mode. Kairo Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Sikker på at hardisken din er låst? I dont think so. Prøv å lås den med CONFIGMAGIC 1.6 Hvis du er sikker på den er låst, sjekk at du har MS dashet på rota på c:\ Endret 20. september 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Hei , og takk for svar. Når jeg går inn på Avalaunch dashboard og innstillinger viser det ; - Unlock HDD disabled - HDD lock Enabled - Harddisk lock supported Brukte Slayer 2.6 CD (Selv om jeg ikke bruker Slayer ) til å formatere C-disk på nytt. Instalerte også MS-Dash på nytt med samme CD. (Slettet ikke noe før jeg gjorde det ) Resultatet er det damme; "13 Service required" på grønn skjerm på mange språk. MS-dash på root c - Kan du forklare litt nærmere hva jeg skal se etter, og evt. gjøre med det ? Kairo Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei , og takk for svar. Når jeg går inn på Avalaunch dashboard og innstillinger viser det ; - Unlock HDD disabled - HDD lock Enabled - Harddisk lock supported Brukte Slayer 2.6 CD (Selv om jeg ikke bruker Slayer ) til å formatere C-disk på nytt. Instalerte også MS-Dash på nytt med samme CD. (Slettet ikke noe før jeg gjorde det ) Resultatet er det damme; "13 Service required" på grønn skjerm på mange språk. MS-dash på root c - Kan du forklare litt nærmere hva jeg skal se etter, og evt. gjøre med det ? Kairo OK, har opplevd dette en gang selv på en av xboxene jeg har moddet. Det jeg alltid gjør er å 1) Ha i gammel disk, fyre opp FTP og laste ned C:\ E:\ Y:\ Z:\ fra gammel disk 2) Formatere ny disk og laste opp samme filene som var på gamle disken 3) Låse hardisken. Hvis du er 100% sikker på at HD er låst, prøv dette og det vil antagligvis funke. mvh Espen Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 13 - kernel - Dashboard launch fail (due to missing/bad key, or anything else that would prevent it from running) and the dashboard didn't specify why it failed. Så er nok noe fezz med MS dashen din ja.. Ta kopi av gamle disken din av C:\ du og overfør til ny disk. Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hei. Takker masse for svar ! Har nå prøvd den gamle harddisken igjen. -Den var ikke locked, så nå startet den fint opp i MS dash etter jeg fikk låst den.... Den nye er det som sagt verre med. Hva program bruker jeg til å føre over hard-disk innholdet fra gammel harddisk på xbox til pc, og fra pc tilbake til ny harddisk på xbox ? Kan QWIX brukes til å overføre fra Xbox - PC - Xbox alt innehold i en fil ?l Går det an å lage en oppstart CD, som gjør alt dette automatisk -Formaterer C, og legger inn nytt innehold ? En ting til: Hvordan redigerer jeg navnet på filer på xboxen ? Kairo Endret 20. september 2005 av Kairo Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Hei. Rotet til dete hele, og instalerte Slayer 2.6 på nytt. Har nå C, F og G disk på Slayer dashboard. Overførte igår via ftp 1 spill på F, og 1 spill på G. Når jeg åpner "Spill på HD" i Slayer, ser det ut til at ingenting er registrert. (Såg at både F og G ble mindre når jeg overførte spillene ) Åpner jeg Avalaunch, mangler jeg G, og det eneste spill som er registrert der, og som jeg kan åpne ligger på F. Hva gjør jeg for å legge inn spill på G og F i Slayer ? Hva gjør jeg for å få G disk i Avalaunch ? Kairo Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Emnetittlen her er jo så bra som den overhodet kan være. Emnestarter skriver jo feilmeldingen han får, og de som har mulighet til å hjelpe han vet med en gang hva denne feilmeldingen betyr. De som ikke skjønner noenting av emnetittel har derfor ingenting i denne posten å gjøre. En bedre emnetittel kunne ikke vært valgt. Endret 25. september 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det måtte evt være: Xbox, hva betyr: 13 Service required? :-) Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Enig med deg Panter. ER ikke så lett å skjønne det gjaldt xbox kanksje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå