Simen1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Deuz: Jeg sendte en ganske lang mail på fredag rundt kl 15.30 så jeg regner med jeg får svar på den med bekreftelser og det hele ganske tidlig i mårra. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Deuz: Jeg sendte en ganske lang mail på fredag rundt kl 15.30 så jeg regner med jeg får svar på den med bekreftelser og det hele ganske tidlig i mårra. Fint. Det som jeg syns er værst her er at ingen butikker er enige seg imellom... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 har sendt forespørsel til admin. direktør Håper jeg ha svar snart Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 beskjed fra admin. direktør for Lefdal Holding vedr prisgaranti : Forbrukerombudet har nektet oss å reklamere for eller presentere for kunder prisgaranti, derfor er denne ikke gjeldene for tiden, vi jobber med ny avtale tekst for å få den godkjent av myndighetene Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 beskjed fra admin. direktør for Lefdal Holding vedr prisgaranti : Forbrukerombudet har nektet oss å reklamere for eller presentere for kunder prisgaranti, derfor er denne ikke gjeldene for tiden, vi jobber med ny avtale tekst for å få den godkjent av myndighetene Kjipern! Prisgaranti er jo bare en fin ting for oss kunder da, hva er gærent med den? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 jaja... "ny avtaletekst"...lol.... de prøver sikkert å få til 150% garanti, bare omformulert slik at det ikke står 150% Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Kjipern! Prisgaranti er jo bare en fin ting for oss kunder da, hva er gærent med den? Jeg forstår godt at forbrukerombudet reagerte. Prisgarantien er ikke til beste for oss kunder hvis du tenker på hvor mange naive og uvitende kunder det finnes som betaler alt for mye for produktene fordi de tar det for gitt at lefdal er billigst, noe vi i denne tråden vet at ofte ikke stemmer. Edit: Jeg har ennå ikke mottatt noe epost fra Hege så jeg håper hun bruker formiddagen på å sjekke opp fakta på alle spørsmålene mine Endret 26. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kunne ikke sagt meg mer enig. Aner ikke hvor mange ganger jeg har vært innom Lefdal og sett på/hørt kunder bli rundlurt og kjøpe en "MEGET prisgunstig" pc til grotesk overpris.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg fikk et annet svar fra kundeservice i dag enn på fredag. Her er dagens svar: Hei og takk for din henvendelse! *Som du tydligvis har merket så er det en del forvirring rundt dette med vår prisgaranti. Faktisk har vi vært usikre på hva forbrukermyndighetene har ment med sitt forbud. Vi har derfor nå fattet en beslutning som skal gjelde for hele kjeden om at vi går bort fra vår prisgaranti. Dette vil i alle fall gjelde frem til vi har en endelig avklaring på dette fra forbrukermyndighetene. *Vi har ikke 30 dagers åpent kjøp på våre varer. Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen Torgeir Lefdal Kundesenter Hege tilbød oss prisgaranti på fredag, Torgeir gjør ikke det i dag. Det innebærer vel dermed en naturlig død for denne tråden. Endret 26. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Da jeg var innom i dag tidlig for å kjøpe ny mobil funket prisgarantien som bare det! Og selgerne spankulerte rundt i sine 150% garanti-skjorter. Så her virker det som om Lefdal ikke vet helt hva de vil. Men jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært press på kundeservice og mange 150% kjøp her inne som felte garantien (hvis den er borte da...??) Innsigelsene fra "forbrukermyndighetene" er jo ikke akkurat noen nyhet... Time will show. Lenke til kommentar
magio Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvorfor startet vi ikke denne tråden for noen måneder siden? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvorfor startet vi ikke denne tråden for noen måneder siden? Første innlegg ble postet for en uke siden, eller mer nøyaktig: 19/09/2005 : 12:43 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Da jeg var innom i dag tidlig for å kjøpe ny mobil funket prisgarantien som bare det! Og selgerne spankulerte rundt i sine 150% garanti-skjorter. Så her virker det som om Lefdal ikke vet helt hva de vil. Men jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært press på kundeservice og mange 150% kjøp her inne som felte garantien (hvis den er borte da...??) Innsigelsene fra "forbrukermyndighetene" er jo ikke akkurat noen nyhet... Time will show. Hvilken lefdal-avdelig er dette? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Siden Lefdal endelig er kommet til Bergen, kan dette bli litt interessant. Hei . Hvor ligger Lefdal i Bergen ? Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Siden Lefdal endelig er kommet til Bergen, kan dette bli litt interessant. Hei . Hvor ligger Lefdal i Bergen ? Lagunen Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg fikk et annet svar fra kundeservice i dag enn på fredag. Her er dagens svar: Hei og takk for din henvendelse! *Som du tydligvis har merket så er det en del forvirring rundt dette med vår prisgaranti. Faktisk har vi vært usikre på hva forbrukermyndighetene har ment med sitt forbud. Vi har derfor nå fattet en beslutning som skal gjelde for hele kjeden om at vi går bort fra vår prisgaranti. Dette vil i alle fall gjelde frem til vi har en endelig avklaring på dette fra forbrukermyndighetene. *Vi har ikke 30 dagers åpent kjøp på våre varer. Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen Torgeir Lefdal Kundesenter Hege tilbød oss prisgaranti på fredag, Torgeir gjør ikke det i dag. Det innebærer vel dermed en naturlig død for denne tråden. Var innom lefdal i dag å hørte ang. prisgarantien. Fikk til svar: "Den gjelder den, men bare på butikker i norge, ikke webbutikker. Vi har bare ikke lov til å reklamere for den lengre..." Tolk det slik du vil. Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Var innom lefdal i dag å hørte ang. prisgarantien. Fikk til svar: "Den gjelder den, men bare på butikker i norge, ikke webbutikker. Vi har bare ikke lov til å reklamere for den lengre..."Tolk det slik du vil. Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien? Nei det har du sannsynligvis ikke da de ikke reklamerer for dette. Dessuten har de jo nettopp blitt dømt for denne garantien. Huff, tenk å dømme slike selskap isteden for å bruke tiden på mer useriøse selskap. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien? Ja, men for å slippe å komme i dillemmaet med påstand mot påstand så be om å få det skriftlig at den gjelder. Få også stemåel og dato. Så kan du prøve. Da har du juridisk at på din side, samt bevismateriale, dermed kan de ikke nekte deg å gi deg noe de har lovet og du slipper ord mot ord. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Men er det noen vits i å teste den, hvis jeg ikke er 100% sikker på at den gjelder? Har jeg andre virkemidler for å få hevet kjøpet hvis de nekter meg 150% garantien? Ja, men for å slippe å komme i dillemmaet med påstand mot påstand så be om å få det skriftlig at den gjelder. Få også stemåel og dato. Så kan du prøve. Da har du juridisk at på din side, samt bevismateriale, dermed kan de ikke nekte deg å gi deg noe de har lovet og du slipper ord mot ord. Hvis du skal være skikkelig slem så bare sender du samme lapp til Forbrukerombudet når du er ferdig med den He he Den var slem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har nå fått ennå et svar: Hei igjen Simen. Følgende er nå besluttet hva gjelder vår 150% prisgaranti. Dette er den offisielle holdningen og gjelder for hele kjeden. Du er hjertelig velkommne til å spre dette på hardware.no sitt forum, og evt andre forum du måtte være innom: Forbrukermyndighetene, ved Forbrukerombudet, tillater oss ikke lengre å markedsføre prisgaranti slik denne har blitt gjort kjent i tidligere markedsføring. Vi i Lefdal jobber forsatt for å være billigst og vil gjerne gjøre det vi kan for å beholde deg som en fornøyd kunde. Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen Torgeir Stegane Lefdal Kundesenter Et litt svada svar som ikke en gang konkretiserer om ordningen gjelder eller ikke. Selv om jeg spurte spesielt om lefdal i Bergen, om de kunne komme inn i tråden og svare offisiellt osv. Jaja, jeg tror vi får nøye oss med det. Det aner meg at det jobbes med saken internt i Lefdals ledelse nå og at vi kanskje får en ny ordning om ikke så lenge. Jeg orker ikke spørre noe mer for jeg tror ikke jeg får noe skikkelig svar før evt. en ny ordning lanseres med brask og bram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå