Gå til innhold

"Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Canon Ixus 750: Lefdal: 4295, vaagenconsulting.no: 3820; NY Lefdal pris: 3583kr

Koss The Plug: Lefdal: 249, vaagenconsulting.no: 109; NY Lefdal pris: 39kr :dribble:

Creative Muvo v200 1GB: Lefdal: 1395, mShop: 1053; NY Lefdal pris: 882kr

iPod Shuffle 1GB: Lefdal: 1690, PS Data: 1145; NY Lefdal pris: 873kr

Canon Pixma iP2000: Lefdal: 795, Fotomagasinet.no: 495; NY Lefdal pris: 345kr

Canon Pixma iP3000: Lefdal: 995, mShop: 675; NY Lefdal pris: 515kr

Canon Pixma iP4000: Lefdal: 1295, PS Data: 1070; NY Lefdal pris:  958kr

Siemens m75: Lefdal: 2395, mShop: 2189; NY Lefdal pris: 2086kr

Qtek S100: Lefdal: 4995, mShop: 4311; NY Lefdal pris: 3969kr

Qtek 9090: Lefdal: 6995, mShop: 5909; NY Lefdal pris: 5366kr

Nokia 6681: Lefdal: 4595, UtenAbonnement.no: 2191; NY Lefdal pris: 989kr :dribble:

 

Masse som blir billig altså  :D

er det bare og skrive ut en side fra UtenAbonnement.no

så får jeg en Nokia 6681 til 989kr?

Endret av monster11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste tidligere i denne tråden eller i den andre tråden at Lefdal (ihvertfall Alnabruavdelingen) er i ferd med å avslutte 150%-garantien.

 

Hvis jeg kjøper, og de nekter å akseptere garantien, så ønsker jeg jo å heve kjøpet.

Har Lefdal-butikkene en 30-dagers retur-rett på samme måte som Elkjøp?

problemet er at kundeservice hevder det motsatte av alnabru,så kan meget godt være at de ikke har sluttet med det og selgerne tok en spansk en

var på lefdal alna igår, og spurte 2 forskjellige sa at garantien har opphørt pga forbud mot den fra forbrukerrådet eller no sånt...sa at garantien opphørte i forrige uke...litt merkelig at de på kundeservicen sier noe anet da..

dette er kanskje er forklaring ;)

Lenke til kommentar
slik jeg ser det er det ikke værre en at du går på lefdal og kjøper det du skal ha.. Går inn igjen etter 10 min . viser fram utskriften av det billigere alternativet, får 150%en og får ut igjen. hvis de nekter deg dette er det bare å heve kjøpet. eller?

Man har ikke rett til å heve kjøpet sånn uten videre. I henhold til forbrukerkjøpsloven har man ingen angrefrist ved kjøp over disk, altså når du handler i forretninger. Angrefristen gjelder kun ved fjernsalg (internett, telefon, katalog) og ved salg uten fast utsalgssted (dørselgere, isbilen, gateselgere). Så man sitter nok litt i saksa ja.

 

Men det man derimot kan gjøre er å vise frem utskriften fra kundeservice som beviser at du har krav på 150% av prisdifferansen. Hvis de fortsatt nekter så drar du opp markedsføringsloven og viser dem at de er forpliktet å følge alle lovnader som bedriften har gitt, uansett om bedriften er uenig innad. Du kan også dra opp forbrukerkjøpsloven og fortelle at du har krav på at de holder sin del av avtalen, altså 150% prisgaranti. Hvis ikke så kan du kreve prisavslag (f.eks tilsvarende prisgarantien :p) eller kreve å få hevet kjøpet selv om kjøpet var gjort over disk.

Lenke til kommentar

Litt morsom tråd dette,- jeg ser det med en annen vinkling og for min del kunne gjerne tittelen vært omdøpt til "Bli utnyttet av Lefdals prisgaranti". Jeg ser på mange måter at det er kundene/dere som blir utnyttet av Lefdals 150% garanti.

 

Denne garantien fungerer på akkurat den måten Lefdal ønsker, og ikke som et økonomisk tap eller annet. Tror Lefdal tjener gode penger på denne prisgarantien siden kjeden oppnår salg de ikke ville ha hatt i utgangspunktet. Greit nok, om (anslagsvis) 5 % av kundegruppen ønsker å benytte seg av prisgarantien blir profitten mindre, men den er likevel så stor at balansen stort sett blir positiv.

 

Nå har jeg ikke lest alle innleggene i tråden, men det ser ut som innleggene dreier seg om å innhente pris og trekke fra ev. differanser. Greit nok,- eksemplet med Koss the plug var billig, var det 39,- med Lefdals prisgaranti ? Likevel tror jeg Lefdal har inntjening, også i form av en symbol- og reklameeffekt. Dessuten kan det tenkes at flere kjøpere i utgangspunktet ikke har 100% bruk for produktet, men tenker at "jøss, det var billig, det må jeg ha". På den måten legger du igjen 39,- eller 3000,- i kassa hos Lefdal for produkter du kanskje i utgangspunktet ikke ville kjøpt.

 

Dere kan riktignok bruke et poeng: hvis det foreligger et reelt behov for et produkt og dere er i ferd med å legge igjen en gitt kjøpesum hos butikk. Denne kjøpesummen ønskes selvsagt minst mulig. Her kan prisgarantien spille en rolle, men jeg mener at i like stor grad som dere ev. "utnytter" prisgarantien, "utnytter" Lefdal dere ved at kjeden oppnår et salg og en ny kunde de i utgangspunktet ikke ville ha hatt.

 

Vel, bare et forsøk på litt synsing fra min side,

 

mvh Ole M

Lenke til kommentar
Har planer om å ringe kundeservice på mandag og spørre igjen hva som er status :p

Tips: Ikke ring, få det skriftlig så du kan bruke det som dokumentasjon når du drar til lefdal.

Har jo den forige mailen...den hjalp meg ikke så mye, for selgeren ga seg ikke...og jeg hadde ikke ork til å krangle...

 

Men "prismatch" hadde de ikke noe problem med å gi...han droppa å sjekke om varen var på lager og legge til rakt :p

Lenke til kommentar
Det er jo bare å bruke itbutikken.no

 

De er jo like norske som f.eks komplett.no

Nei, de har et dansk lager og sender varer fra danmark. Dermed er de en utenlandsk butikk, samme som nomatica.no, shg.no og expansys.no.

Itbutikken er et norskregistrert sekslap (NUF), som riktignok ikke har lagerhold i norge, men de er norskregistrerte, har egen avdeling i norge som blandt annet tar seg av import (fra danmark), og ordner alt med toll og moms. Dermed er de et fullverdig norsk selskap som konkurrerer på lik linje med andre norske nettbutikker.

 

Hvis det hadde vært sånn at man skulle gått etter hvilken nasjonalitet størsteparten av eierene hadde så ville det betydd at man f.eks ikke kunne sammenlignet pris på musematter fra lefdal å Lade i Trondheim med musematter som selges en kilometer unna på "svenske" Ikea på Leangen i Trodndheim. (forutsatt at de selger like musematter eller andre like produkter)

 

Så hvis kravet til prisgarantien går på om det er et norsk selskap (som selger på normalt vis i det norske markedet) og ikke noen inviklede regler om nasjonaliteten til eierene så oppfyller ITbutikken dette kravet.

 

Edit: Jeg kom på et firma til: Dell. De selger jo varer i norge på lik linje med andre norske selskaper uten å ha lager i norge. Jeg er ikke sikker på om de har et felleslager for norden en gang eller om alt kommer direkte fra fabrikken i Irland uten å havne på lager før det går videre. Og selv fabrikken i Irland har til og med minimalt med lager.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det er jo bare å bruke itbutikken.no

 

De er jo like norske som f.eks komplett.no

Nei, de har et dansk lager og sender varer fra danmark. Dermed er de en utenlandsk butikk, samme som nomatica.no, shg.no og expansys.no.

BARE tull, så lenge de er et norsk-registrert selskap så kan de ha lager i Uganda for den del og fremdeles være norske.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på Nokia 6681 til 989kr, men har jo ikke 4500kr på konto :(

Noen som har fått noe til en pris med 150% prisgarantien uten å ha betalt feks. 4500kr først? Kan jo kanskje prøve seg på noe sånt som, "Kan jo like godt bare regne med 150% prisgarantien så slipper jeg å betale først for så å benytte prisgarantien etterpå"

 

Nokia 6681: Lefdal: 4595, UtenAbonnement.no: 2191; NY Lefdal pris: 989kr

Lenke til kommentar

Føler meg nokså liten der jeg står og ser en skummel, trøtt betjent inn i øynene, som står fast på sitt. Og jeg begynner å lese opp sitater fra markedsloven. ;)

Hadde vært veldig fint om Simen1 eller noen andre kunne sendt en mail, til dem, og få svar igjen der alt av spm. som kommer opp, bekreftes.

 

Fil - skriv ut, og jeg får masse penger tilbake etter at jeg har gjort et heller dårlig kjøp med dem (ganske så bevisst). :D

Lenke til kommentar
Føler meg nokså liten der jeg står og ser en skummel, trøtt betjent inn i øynene, som står fast på sitt. Og jeg begynner å lese opp sitater fra markedsloven. ;)

Hadde vært veldig fint om Simen1 eller noen andre kunne sendt en mail, til dem, og få svar igjen der alt av spm. som kommer opp, bekreftes.

 

Fil - skriv ut, og jeg får masse penger tilbake etter at jeg har gjort et heller dårlig kjøp med dem (ganske så bevisst). :D

Ta med deg telefon nr. til Lefdal sentralt, ring opp og still spørsmålet til dem, gi så mobiltelefonen din til den i Lefdal butikken som krangler med deg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...