haqbar Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Venn av meg har en iMedia 7004 med Columbia VI (GA-8SIML-NF6) Ver 2.0 hovedkort. Vi har fikset dataen hans litt (formatert), og tok da ut disken og satte den i min maskin for å ta backup av alle tingene hans. Så satte jeg disken tilbake, bootet opp og fikk Disk Boot Failure. Gikk da inn i BIOS og prøvde å sette 1st Boot Device til IDE, men den fant den ikke. Etter litt leting rundt så jeg at det på "main" stod at det ikke var innstalert noe på IDE kanalen. Trykket på Primary IDE slave og valgte Auto der, og da fant den disken. Husker ikke da om jeg rebootet eller ikke, men IDE-0 dukket hvertfall opp der jeg kunne velge Boot Device, så det var greit. Fikk da bootet og formatert og alt fungerte helt fint. Vennen mi brukte dataen en stund før vi flyttet den over i min data og flyttet tilbake backupen hans. Når han i dag skulle koble sammen dataen (vi var på LAN) så virket det ikke, han fikk opp Disk Boot Failure, han gjorde akkurat det samme som meg, men IDE-0 vil ikke komme opp der han kan velge boot device. Screenshots fra bios her: http://support.packardbell.com/se/mypc/ind...P841006368#show Noen som vet hva det kan være? Har ikke gjort noe spesielt med dataen/disken da vi tok den ut. Endret 19. september 2005 av kuroger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå