hemo Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Kan eg bruka såkalla Inline Style for elment som a:hover? Målet er å påverka headerteksten i ein weblogg på http://blogs.no Vanleg html er støtta, og eg ville no prøva med litt css. Problemet er at eg ikkje har tilgang til å endra html-koden til sjølve dokumentet. Det eg ville hatt inn i første omgang, er: a:hover { text-decoration: none } a { text-decoration: underline } Forslag til løysing? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Tror kanskje du må forklare litt bedre, mulig det er jeg som er dum men. Du vil ha en hover på headeren, det du mener? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Det er ikkje hoveren som er poenget (eller problemet). Det er Inline-biten. Eg søker litt på html help inline css og finn ting som: <P style="font-size: 12pt; color: fuchsia">Aren't style sheets wonderful? Her er heile stilbiten lagt inn i P og du slepp å leggja ting i head eller ei eigen css-fil. For i denna bloggen har eg ingen tilgang til dette. Så: Med style="font-size..:", fungerer såkalla inline css. ..og spørsmålet: Kan eg bruka inline css når eg vil ha definert at lenker skal ha strek under, mens hover ikkje skal ha strek? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Forslag til løysing? inline? Vet du i det hele tatt hva et inline-element er? Tenker du på å bruker attributene <a href="#" style="color: #fff"> ? Sa du ikke at du ikke hadde tilgang til selve HTML-dokumentet? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 tror han mener at han ikke har tilgang til HELE html fila, og derfor ikke kan skrive egen css. Og det heter vel faktisk å sette inline css el lignende. Er ikke snakk om inline-elementer. Svar: tror ikke det går nei. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Følger opp med en kjapp bekreftelse; det er ikke mulig å sette pseudoelementer (:hover, :after, :before, etc.) i style-attributten for elementer i HTML. Endret 19. september 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
hemo Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Takk for gode svar! Løysinga vart å bruka den gode gamle U og /U Sjå i toppen av: http://teknisk.tk (om du er intressert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå