Ozelot Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Hei! Sitter og leker meg med timelisten i Excel, og prøver å gjøre den litt mer automatisk. Det jeg ønsker er at den skal selv regne ut hvor mange timer jeg hart jobbet, hvis jeg skriver inn at jeg har jobbet fra 8:00->15:30. Forslag ? Endret 19. september 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Formater cellene som klokkslett og ta cella med 15:30 og trekk frå cella med 08:00 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Prøvde det, men resultatet blir at jeg hatr jobbet i 07:30 timer, noen som ikke passer sammen med de andre formlene jeg har satt opp. Da blir det enten slik: Jeg får det til slik at tallet blir 7,5 istedenfor 07:30. Eller.. Jeg endrer jeg har lenger nede slik at 07:30 passer inn i regnestykket. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Du er veldig nære løsningen. Gjør som du har gjort skriv start og slutt som klokkeslett, ta feks. 08:00 (selle A1) 15:30 (selle A2) lag formelen =(A2-A1)*24 og formater om sellen som utregningen er foretatt i til en standarselle så vil du få 7,5 som svar. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Tusen Takk! Nå ble det mye bedre. Kanskje jeg burde implementere flere ting med det samme ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå