Gå til innhold

Merkelig og irriterendes ustabilitet.

norpheus

Anbefalte innlegg

Heisann!

(Specs står i signatur)

Det hele startet for en stund siden, litt før sommeren. Jeg spiller en del WoW og totalt random fikk jeg enten vpu recovery eller black screen (som medførte at jeg måtte restarte). Dette var på den tiden ikkenoe problem, men ettersom tiden gikk skjedde dette oftere, sånn hver time og maskinen var for ustabil til å spille effektivt wow på. Jeg tenkte som så at dette må da være mitt kjære Radeon 9500PRO som kødder. I starten av September bestemte jeg meg for å finne ut av problemet, slang rett og slett inn et Radeon 9200SE som ikke har hatt noen problemer tidligere, men dette hjalp ikke noe i det hele tatt. Det er foretatt 100% formatering av maskinen og alle drivere ble da lagt inn med nyeste versjon! Varme er også et kjent problem som jeg har utelukket ved hjelp av en bordvifte ståendes like utenfor maskinen med åpent kabinett.

Jeg bestemte meg derfor å teste andre komponenter. Først ut var memtest86, lot denne kjøre i 24 timer (!) uten at den rapporterte noen feil. Deretter kjørte jeg en 3dmark 2003 test i loop i 24 timer (dette gjennomførte jeg 2 ganger), og når jeg kom tilbake så gikk den helt fint uten noen feil. For å teste cpu'en kjørte jeg prime95 torture test i 24 timer uten at den heller ga noen errors. I Windows og andre applikasjoner er maskinen fjellstabil (BSOD er et ukjent fenomen på denne maskinen).

Den dag i dag får jeg blacksreen hver 1-5 timer. Dette er utrolig irriterendes og det skjer i flere spill enn bare wow (kan også legge til at WoW er testet med clean install uten noen addons).

Er det noen som har vært borti dette problemet før? Kan det være North Bridge som kødder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...