ble Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Er lei av disse 5.1 surround- anleggene, og ønsker meg et stereo- oppsett til pc, da jeg hovedsaklig hører på musikk på pc- en. Noen som vet om noen kvalitets- oppsett? Duger Creative, Logitech etc? Hvilke lydkort bør jeg gå for? Komplett- pris bør ligge under 5k. Lenke til kommentar
GS Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 M-Audio Audiphile 192 ca 1500NKR alt M-Audio Firewire 4/10 www.m-audio.com Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hva med bose companion 3? 2,1 Sett som er helt fantastisk. Lydkort, skal det være internt eller eksternt? Lenke til kommentar
ble Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Har sett på bose companion, og de er aktuelle. Men får man lyd for pengene? Har inntrykk av at bose i stor grad er overpriset. Ang. lydkort, tror jeg går for internt. Er det noen fordeler med eksternt? Kvalitetsforskjeller? Det M-audio audiophile 192- kortet så jo ganske så bra ut. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hva med dette oppsettet fra www-procom.no: Aktive høyttalere: ESI nEar 06 - 2995,- Lydkort: E-MU 1212M- 2395,- Ok, jeg sprengte budsjettet ditt med 400kr + frakt og kabler, men du kan velge et billigere lydkort, men for tiden tror jeg 1212M er absolutt beste lydkvalitet for pengene. Høyttalere med biamping og 6" basselement er heller ikke å forakte... :-) Lenke til kommentar
ble Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Takk for alle innspill Det 1212m- kortet så bra proft ut, kanskje litt overkill for meg som kun skal ha et stereo- oppsett. Virket som om det var rettet mer mot studio- innspillinger etc. Men høyttalerne så bra ut. Vi får se hva det blir til...er åpen for flere forslag. Lenke til kommentar
Stumpen Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Tror ESI Juli@ kan være noe for deg.. Og jeg ville ikke gått for pc-høyttalere. Heller et eget stereoanlegg eller aktive monitorer.. Se om du finner noe bra brukt kanskje? Lenke til kommentar
ble Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Hvis jeg kjøper et internt lydkort, ville dette kunne drive to monitorer greit? Eller bør jeg gå for en egen forsterker, for så å koble opp denne til lydkortet? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ingen høyttalere kan drives rett fra lydkortet uten forsterker, men aktive monitorer slik som ESI nEar6 har innebygde forsterkere, og nesten uten unntak, en separat forsterker for hvert element. ESI Juli@ tror også jeg er et godt kort for deg. Lenke til kommentar
GS Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jag kör nu M-Audio Firewire 4/10 samt två stycken akitiva Yamaha MS60S Desktop Audio för 12000 Nok Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jag kör nu M-Audio Firewire 4/10 samt två stycken akitiva Yamaha MS60S Desktop Audio för 12000 Nok Hehe, jeg har brukt like mye penger som deg på pc lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå