Gå til innhold

Hjelp til å finne bærbar skrivebords erstatter.

Apoc_

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om å invistere i en laptop i nærmeste fremtid. Den skal være en skrivebords erstatter. Dvs at jeg ikke stiller krav til vekt, og ikke så mye til batterikapasitet heller. Bare den holder seg oppegående et par timer i strekk er jeg fornøyd.

Skjermen:

MÅ være bra, veldig bra. Minimum 15" og 1400x(xxx) i oppløsning. Helst høyere oppløsning. 1400 er et absolutt minimum. Skjermen skal tilfredstille en person som sitter med en NEC 2080UX+ til vanlig. (Det sier vel sitt).

Skjermkort:

Det er ikke så veldig viktig. Eneste kravet mitt er at det kjører C&C Generals flytende og har TV-utgang.

Prosessor, minne og HDD:

Prosessor er ikke det viktigste, men helst en med litt gamp! Pentium M eller AMD Turion(?). Jeg skal ha minst 512 RAM, og mulighet til oppgradering. HDD er heller ikke så viktig, siden jeg sikkert må ha en ekstern disk i tillegg uansett. Minimum 5400rpm. Helst raskere hvis det er å oppdrive?

Andre duppeditter:

Helst innebygd Bluetooth, det er ikke noe krav. Derimot er WLAN et krav. Må også ha en RJ-45 port til LAN, men det er vel standard på bærbare i dag?

Så ser jeg helst at touchpadden er ok å bruke. Ellers så skader det jo ikke om den ser litt stilfull ut heller :thumbup:

Jeg har satt en makspris på 15k, ser helst at det blir billigere. Som sagt så ligger det største kravet i skjerm. Er det mulig å få en PC som jeg ønsker meg til under 15k?

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ordnet meg nettopp en Dell Inspiron 9300 via jobben, og vil anbefale den på det sterkeste.

Jeg kjøpte den med 17" UXGA (1920x1280(?)) skjerm, geforce 6800 (256 mb minne), og 2 ghz pentium-m. Den kjører både HL2, BF2, Fable og mange flere i max oppløsning og detalj uten merkbart lagg :D (Og sikkert "Generals" også ;)

Skjermen er sylskarp og digg... eneste negative er at baklyset "blør" litt nederst på skjermen. Plager meg ikke noe spesielt.

Har BT, WLAN, og ellers alt du etterspør. Også DVI! Det er kjekt for max. utnyttelse av evt. eksterne flatskjermer (skrivebord eller LCD/plasmatv :)

Kjører 100gb 5400 RPM nå, og kan fint både grabbe video fra DV, og ta opp 4 samtidige audiospor med Cakewalk Sonar uten at jeg mister frames. Så 5400rpm skulle antagelig være nok... :)

Se forøvrig egen stor inspiron 9300-tråd her på forumet (husker ikke link i farta).

Sjekk dell-priskalkulatoren for priser; vet de varierer en del med hvilke tilbud de kjører til enhver tid. Skulle uansett klare mitt oppsett med evt. en 1,86 ghz pentium-m under 15.000, mener jeg bestemt :)

Bare mine 50 øre :) ("5 cents"?)

Endret av akerb
Lenke til kommentar

Vil helt klart anbefalle dell i9300 ja, sitter med denne selv :love:

Men, dersom du skal bestille denne må du merke deg et par ting,

- du burde velge 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA, det gir en nydelig blank og god skjerm.

- Pass på å velge det største batteriet, ingen ekstra pris for det.

- Garantioppgraderinger.... velg det billigste, 1 års henteservice

Du kan også få 7200 rpm disk, men da må du ringe inn, det kan også være mulig å få litt billigere pris ved å ringe inn, men da må du være sta på at du ikke vil ha oppgradering på garanti, de prøvde å lure meg der.... :hmm:

Lenke til kommentar

Hei! Og jeg vet akuratt hva du trenger.

Denne!

17" widescreen! Med UTROLIG bra bilde! og veldig bra specc som du ser selv.

Jeg kjøpte denne for 2uker siden og jeg er VELDIG fornøyd. Den er stille og den er veldig rask.

Jeg bruker mye av tiden min til å spille spill som world of warcraft og counter strike og den fungerer HELT optimalt!

Grunnen til at prisen er nokså pen er nok størrelsen, for dette er ingen liten bærbar.

For dere som kan dette:

100fps i counterstrike heletiden og uansett!

Helt UTROLIG fps i World of warcraft, Ingen lagg i storbyer ect.

Lenke til kommentar

...og vær klar over at å "oppgradere" PC'en hos Dell koster gjerne fletta slik at du bør kanskje kjøpe ekstra minne og annen disk hos en nettbutikk og bytte selv. Vil forresten anbefale deg å gå for en disk med 7200rpm og dersom det ikke tar for lang tid, vente på 7800GTX Go... Da har du en skrivebordserstatter som varer litt

Lenke til kommentar

Denne!

Jeg kjøpte denne for 2uker siden og jeg er VELDIG fornøyd. Den er stille og den er veldig rask.

Jeg bruker mye av tiden min til å spille spill som world of warcraft og counter strike og den fungerer HELT optimalt!

Grunnen til at prisen er nokså pen er nok størrelsen, for dette er ingen liten bærbar.

For dere som kan dette:

Den maskinen er ikke noe å skryte av. Dell i9300 er et MYE bedre valg.

Lenke til kommentar

Denne!

For dere som kan dette:

Den maskinen er ikke noe å skryte av. Dell i9300 er et MYE bedre valg.

Må være det dummeste jeg har hørt. Jeg prøvde å sette ditt Dell valg opp mot mitt (som den ikke engang klarte) og da ble prisen på 18 734,- noe som er neste 4000kr MER.

Bryr du deg ikke noe om størrelsen på din bærbare så går du for mitt valg!

Lenke til kommentar
Må være det dummeste jeg har hørt. Jeg prøvde å sette ditt Dell valg opp mot mitt (som den ikke engang klarte) og da ble prisen på 18 734,- noe som er neste 4000kr MER.

Bryr du deg ikke noe om størrelsen på din bærbare så går du for mitt valg!

Er nok ikke dumt i det hele tatt kjære deg!

9300 oppsett med 1,86 GHz Pentium M 533mhz som yter vel så godt som en Pentium 4 3,0 GHz men kontra er strømsparende-kjølig og ikke minst lydløs i forhold til ditt alternativ.

HP maskinen har også treg harddisk i forhold, og skjermkortet (GO 6800) i 9300 yter ca 70% bedre og kan egentlig ikke sammenignes i det hele tatt med X600 :whistle:

Med 1,86 GHz prosessor -17 skjerm 1400X900-1024 mb 533 mhz ram-6800 GO 256 skjermkort-100GB 5400 RPM harddisk-NB 1 års henteservice (må legges inn) kontra 3 år som er rådyrt... Pris 15,009 inkl MVA og frakt :thumbup:

Denne maskinen GRUSER ditt alternativ både på pris og ytelse, for du må betale frakt i tillegg :w00t:

PS- Legg på 1000,-kr og du får WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ skjerm som er helt nydelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...