SnittLeif Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ikke vet jeg om jeg har postet den tråden her riktig nå, men hvis jeg eksempelvis vil kopiere alt innholdet fra cd inn på harddisk, hvordan gjør jeg dette? Har prøvd vanlig copy funksjon og da ender jeg bare opp med filene og ikke mappa.. Jeg vil nødig måtte opprette 387 mapper Noen som vet? Grunnen til posting i Windows forumet er da at Windows var det nærmeste jeg fant til DOS. Har prøvd å søke etter DOS, men fant ingenting. Ber om eventuell tilgivelse og flytting til riktig kategori hvis jeg har gjort feil. Mvh Bjørn Floeng Svendby Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Du kan bruke xcopy /s i DOS Kan vera ein fordel å aktivere smartdrv først, då går kopieringa ein del kjappare. Endret 19. september 2005 av smh Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 ikke utifra hvordan jeg har prøvd den. "xcopy r:\mappe c:\mappe\ /s" Der er r cd-stasjon.. da får jeg beskjed om Bad command or file name Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Kan vera ein fordel å aktivere smartdrv først, då går kopieringa ein del kjappare. gøh? Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Kan vera ein fordel å aktivere smartdrv først, då går kopieringa ein del kjappare. gøh? ? Har du installert full DOS? Er det MS DOS eller noko tilsvarande? Kva versjon av DOS er det? xcopy er ikkje integrert i systemfilene, men ein del av installasjonen. Du kan enkelt kopiere xcopy fila over slik at du kan bruke den. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har brukt win95 oppstartsdiskett. Versjon aner jeg ikke Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Ah, har du win95 CD-en? På den ligger det ei fil som heiter xcopy. kopier den inn på disketten. Eller kjør den frå CD-en. Ligger i fila: WIN95_02.CAB Endret 19. september 2005 av smh Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Da testa jeg det. Det gikk heller dårlig også desverre, da jeg nå fikk beskjed om: "Feil MS-DOS-versjon" Hvordan sjekker jeg hvilken versjon det er? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Største problemet med å bruke DOS er at filnavnet blir 'ødelagt'. DOS kan bare bruke 8.3 filnavn, i Windows bruker man ofte navn med mer enn 8 bokstaver. Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Da testa jeg det. Det gikk heller dårlig også desverre, da jeg nå fikk beskjed om: "Feil MS-DOS-versjon" Hvordan sjekker jeg hvilken versjon det er? skriv ver i kommandolinja Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 skriv ver i kommandolinja Windows 95. [Version 4.00.950] Ehm. Lenke til kommentar
smh Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 SnittLeif: Sjekk PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå