luringen54 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 jeg har en gammel bråkete 30gb harddisk som står i pcèn min og jeg har tenkt og sette inn en 80 gb maxtor der den gamle satt men hvordan får jeg lagt inn windows igjen? Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Start maskinen trykk "DEL" (delete) eller hva maskinen din sier. på det første bildet som kommer opp. finn boot settings inne på biosen du kommer inn på. velg at den skal starte å lese cd-rom som første ting når du starter pcen, altså velg cdrom på nr 1. så save and exit. Finn fram windows cden, sett den i. Når datamaskinen spør, "trykk en knapp for å starte opp fra cd-rom", Trykk en knapp. En blå skjerm vil komme opp der du ser den laster inn en god del ting. vent til denne er fullført. Følg instruksene videre intil du kommer til partisjoneringa, velg der den andre harddisken din. Formater (der det står ikke hurtig eller noe sånt). da vil den starte med å slette alt på disken. for så å begynne å laste over installasjonsfiler. når denne prosessen er over starter maskinen seg på nytt, den spør om du vil starte opp fra cdrom, men IKKE trykk på noe som helst! om du ikke trykket på noe. vil windows installasjonen fortsette. Resten vil du greie selv edit: skriveleif -Kristoffer Endret 19. september 2005 av Airborne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå