Trono Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Heisann! Har gått til innkjøp av en 3Com OfficeConnect Wireless 11g router. Vi har 4 maskiner her i huset som er koblet på. (To på wireless og to via TP) Tingen er den at det ser ut som hele routeren kneler når det blir for mye trafikk og tar en reset. Har akkurat oppgradet til en 8mbits forbindelse og det har skjedd flere ganger at den plutselig kobler ut i noen sekunder. Logger jeg inn på routeren så er logger, 'internet monitor' bitt resat og timere har blitt nullstillt. Det kan også ta flere minutter før signalstyrken på WLAN'et er oppe på max igjen. En annen teori jeg har av problemet her er at det er temmelig mye hammring på routeren utenifra. Har sjekket alle maskinene for spyware og virus så det er ikke problemet. Har også alt av nyeste firmware og drivere. Gjennomsnittlig blokkerer den vel en request i sekundet. Noen ganger er det 4-5 mens det plutselig kan holde opp i et par sekunder etterpå. Nå for tiden er det port 9880 som går igjen hele tiden, mens andre dager kan det være en helt annen port som blir hamret. Husker desverre ikke noen nå i farta. Har søkt rundt etter info på port 9880 uten å ha funne noe intressant. Uansett .. er det et problem med en slik hamring på routeren? Kunne godt fått noen tips ang dette. Begynner å bli lei av et nett som detter ned til stadighet. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har du nyeste firmware? Ved at 3com har støtte for SPI firewall, du kunne forsøkt å skru på denne.. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Jepp, akkurat oppdatert og alt av firewall står på. (Noen som vet hva RIP defect er for noe btw?) Men det jeg igrunn sitter og lurer på er om denne hamringa på routeren har noe å si for meg; med lag, ytelse o.l.? Sånn i grunn vil jeg jo tro at den skal kunne takle et par i sekundet uten å ha noen store problemer med det..? Men jeg skulle veldig gjerne fått fikset et stabilt nettverk. Det er forresten ikke alltid routeren resetter seg helt - av og til er det bare WLAN'et som kobler ut. Jeg kan alltids prøve å slå av alle firewallinstillinger på routeren og bare kjøre Windows' firewall istedet og se om det gir noen forbedringer, men vet ikke om jeg er helt på villspor da. Endret 19. september 2005 av Aqira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå