hans A Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Tok en reset på routeren min og nå får jeg ikke kontakt med den. (Dlink DI-604) Har prøvd med 192.168.0.1 som er IP adressen til routeren men får ingen kontakt. Har pppoe tilkobling der allt av passord/brukernavn er lagt inn på routeren. Men nå må jeg bruke software for å "ringe" opp forbindelse. (adsl) Så signalet går gjennom routeren, men jeg får ingen kontakt med routeren. (logge inn på routeren) Noen tips? Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Får du ipadresse fra routeren da? Prøv og resett den noen ganger... Hold reset knappen ordentlig inne i noen flere sekunder enn det som står i dokumentasjonen... Riv og sett inn strømkontakten et par ganger... Dlink har så sinnsykt mye problemer med disse routerene sine at man kan gå i taket før man får noe til å fungere stabilt Slå og spark den til den gir seg og fungerer igjen... Eneste jeg har og gi som et godt svar utenom det og rive og dra i resettknapp og strømkabel. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Skriv inn ipconfig fra dos vindu. Se hva som er ip til standard gateway (router). Lenke til kommentar
hans A Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Skriv inn ipconfig fra dos vindu.Se hva som er ip til standard gateway (router). Med "IpConfig" får jeg ingen std gateway. Har rpøvd å trekke ut strømmen også men opplevde at "power led" og alle de andre lysene ikke kom på før flere minutter var gått. Er det på tide å kvitte seg med den? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Hei nå funker den igjen. Måtte holde Reset knappen inne i ca. 20 sek før lysene blinket. Og så tok jeg å resettet den en 15-20 ganger og trakk ut kontakten. Verre var det jo ikke. Takk for tipset Pondi. Men jeg vurderer sterkt en ny router. Noen tips til ny router? (ikke trådløs) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Linksys wrt54g(s) er en god router med flere alternative firmwarer. Trådløsfunksjonen kan du deaktivere. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Hmm, fikke et lite strømbrudd. Mer skulle ikke til før kontakten med routeren ble brudt igjen. Nå har jeg prøvd alle mulige og umulige ting for å få kontakt med den igjen. Men forgjeves. Skal bestille varer fra komplett nå. Er det noen som har gode forslag til rimelige routere? (gjerne uten trådløs) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå