Gå til innhold

Ønsker anb. om hodetelefoner til 500-1000 kr

Anbefalte innlegg

Mine Koss Pro 3AA røk for andre gang (dvs dette er sett nr 2 da jeg fikk byttet forrige gang de røk på begge klokkene) på det kjente stedet ved klokkefestet. Tenkte at jeg ikke gidder sende de inn igjen, men heller ser etter noen andre og litt dyrere hodetelefoner. Så lurer jeg da på, hva gir best lyd av lukkede og åpne telefoner? Tenkte på å gå for Sennheiser HD555, ser ut til å ha fått god omtale på brukererfaringene på hw.no .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan anbefale på det sterkeste et par Siberia IceMat.... det eneste minus er at de er litt store (ser ut som en dust i dem... ikke noe å gå gatelangs med selv om det er så lettdrevne at selv den minste mp3 spiller klarer å drive dem). de har en open konstruksjon som slipper ut mye lyd til omgivelsene.. men lyden er så fantastisk bra. oppløst og klart... går dypt men ikke for brumletet i bassen. passer det fleste musikk smaker... sitter godt på hodet (mitt i allefall)

Lenke til kommentar

http://www.doomsdaywarriors.com/showthread...goto=nextoldest

Jeg har også disse. De er utrolig bra :thumbup:

Edit: Noe av det som er genialt med dette headsettet er at det har innebygget lydkort og at du plugger det rett inn i usb-porten din.

Fordelen med innebygget lydkort er jo flere. For det første frigjør du det andre lydkortet ditt slk at du slipper å måtte dra inn og ut pluggen for hver gang du skal skifte lyden til høytalerne.

For det andre så får du jo et lydkort som er spesialbygget akkurat dette headsettet. Lyden er upåklagelig god. Les speca HER.

Du slipper å komme til skade å sprenge de hvis du har de plugget i et stedsamtidig som du hører på høy musikk på annlegget fra pcen. (slik jeg gjorde med mitt forrige headsett)

De selges på KOMPLETT

Hehe. ser at det er en idiot som tror du må dra usb-pluggen ut og inn for å skifte fra headsett til høytalere. Dette er selvølgelig helt feil. Dette gjøres jo under innstillinger i kontrollpanelet. Du kan også lage en snarvei og legge den ut på skrivebordet. Samme karen tror også at "mute-knappen" er til å mute lyden i headsettet. Dette stemmer heller ikke. Den er der for å mute mikrofonen. Dette er veldig kjekt hvis morra di kommer inn for å lire av seg masse svada mens du spiller med kamerater. Kameratene dine er kanskje ikke så veldig interessert i å høre om akkurat slike ting så da trykker du bare kjapt på "mute" og kjefter tilbake at hun får ta dette en annen gang da du ikke er opptatt med venner. Så trykker du lyden i micen tilbake og prater videre som om ingenting hadde skjedd.

post-79-1127119141_thumb.jpg

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Takk for tips :thumbup:, de Beyerdynamic DT231 ser interessante ut. Hvordan er lyden der sammenlignet med de Koss-ene jeg har nå, om noen vet? Har også siklet på dette, Sennheiser HD280pro men de er jo litt dyre... Men Sennheiser HD555 er vel også bra? Hva anbefaler egentlig folket, åpne eller lukkede? Til informasjon er det 90% av tiden ingen annen støy der de skal brukes enn litt viftebråk fra PCen og lyden fra telefonene overdøver den lett, er heller ingen andre personer å ta hensyn til så om åpne telefoner kort og greit gir best lyd går jeg for de... kanskje :hmm:

Edit: I og med at jeg kommer til å høre på musikk gjennom mitt andre lydkort ut på to høyttalere så kan det være en fordel om hodetelefonene ikke stenger ute all lyd, så da er nok åpne telefoner det som er best. Tipper det blir til at jeg prøver HD555. Håper de har en del bedre lyd enn Koss-ene da allefall.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Vil tro at Beyer Dynamic DT231 er bedre enn Koss hodetelefonene dine ja... bedre kvalitet både på lyd og oppbygning...

Men Sennheiser HD555 er muligens et bedre valg ja, skal være bra de også...

Men Beyer Dynamic har dyrere og bedre hodetelefoner også...

Grado SR60 er også bra, er muligens litt dyre i forhold til ditt budsjett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...