Gå til innhold

Jeg skal bytte cpu vifte, trenger råd og hjelp

wiking18

Anbefalte innlegg

I dag la jeg inn bestilling på en ny CPU vifte fra Komplett, og jeg tenker den ankommer en gang neste uke.

Men jeg har veldig liten peiling på det og få tatt av den gamle vifta og kjøleribben, fjerne gammel kjølepasta fra CPUen og sette på den nye, så hvis noen har gode tips og råd så mottas de med STOR takk.

Får også nytt 3D kort til og bytte ut det gode gamle GF4 Ti4200 kortet mitt :dribble: så nå blir det nok BF2 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste en tråd her, får visst nok isopropanol rent, eller blandet med vann, på bensinstasjon eller byggvarehus. Får ta meg en kjøretur i morgen og kikke rundt omkring og lese på flasker.

Nå må jeg bare vente og smøre meg selv med tålmodighet (noe jeg ikke har).

:cry: har hele 10GB eller mindre ledig også, så det er liksom mangelfult med ting innpå (har sett eller spillt alt), og det er f*en meg ikke kvalitet på nye spill (utenom Fable :love: )

Får kjøpe BF2 når jeg har fått den nye viften og det nye 3D kortet inni.

Endret av wiking18
Lenke til kommentar

pakken ble sent fra komplett i kveld, befinner seg vel nå (forhåpenligvis) i en Linjegods (Somlegods) lastebil på vei over fjellet til meg :D

Er jeg SKIKKELIG heldig kan jeg få pakken i morgen, Torsdag er mer realistisk. Fredag er i ekstremt tilfelle. Men når de først får pakken av gårde, pleier det å gå fort. (Bare litt surt at de sender pakken til Haugesund først, for så å sende den tilbake ut her til Tysvæt. Bare noen km, men fortsatt.

*oppdatering*

Pakken er nå ankomstregistrert Haugesund, så med litt flaks så får jeg den i dag :w00t:

Endret av wiking18
Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker helt feil så funker det å kjøpe en slik kondensfjerner på en bensinstasjon el.

Det er vel isopropanol mener jeg...

Noen andre som kan bekrefte dette?

Jepp kondensfjerner=isopropanol.

Som er det beste for å fjerne rester av gammel varmeledene pasta

Lenke til kommentar

Fikk ikke tatt noen bilder, men nå er vifta på plass. Faen kjøleribbene til den gamle satt så fast at jeg holdt på å få anfall :mad: livredd for og bruke makt, men jævelen skulle ut. :thumbup:

Joda, den vifta er STOR - hvis noen planlegger og kjøpe den så bør dere passe på at det er god klaring både i selve kabinettet og på Hovedkortet.

Og GF6600GT kortet virker fint det også :D har allerede observert god forbedring i en del spill (men fortsatt litt lagg i Boiling Point: Road to Hell :cry: ) Alt i alt så var det en vell verd oppdatering, GPU kjøleren på det gamle kortet var så tett med støv at det tror jeg var døden nær egentlig. Fikk bort det meste, så det kan gjennbrukes.

PS; scorer 3271 i 3Dmark2005, vet ikke hvor bra\dårlig det er.

Endret av wiking18
Lenke til kommentar
Faen kjøleribbene til den gamle satt så fast at jeg holdt på å få anfall  livredd for og bruke makt

Jeg har samme problem. Jeg tor ikke bruke mye makt. Mothakkene kjøleribba sitter fast i er jo av plast. Skjønner ikke helt om jeg skal trykke eller dra i den spaka for å fjerne kjøleribba.

Tar gjerne i mot tips

Lenke til kommentar
Faen kjøleribbene til den gamle satt så fast at jeg holdt på å få anfall  livredd for og bruke makt

Jeg har samme problem. Jeg tor ikke bruke mye makt. Mothakkene kjøleribba sitter fast i er jo av plast. Skjønner ikke helt om jeg skal trykke eller dra i den spaka for å fjerne kjøleribba.

Tar gjerne i mot tips

Den går av til slutt, men det er vanskelig å forklare.

Trykk nedover mens du holder i kanten på hovedkortet for og ungå at det bøyer seg. Tror det var sån jeg fikk den av, men jeg var så fly forbanna at jeg er ikke helt siker hva jeg gjorde selv :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...