Gå til innhold

Vertical Sync i Direct3d


RPA

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg tvinge på vetical sync i direct3d. vet det går med Open_Gl men det finns ingen mulighet for dette i direct3d-innstillingene. har prøvd nvmax 4.01 og det klarte ikke å dytte det på.

 

Har MSI g4ti4400 med detonator 30.00(offisiell driver fra MSI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-14 16:59, RPA skrev:

Hvordan kan jeg tvinge på vetical sync i direct3d. vet det går med Open_Gl men det finns ingen mulighet for dette i direct3d-innstillingene. har prøvd nvmax 4.01 og det klarte ikke å dytte det på.


Har MSI g4ti4400 med detonator 30.00(offisiell driver fra MSI)


 

Kjør 'dxdiag' og velg 'More Help -> 'Override', skriv så inn hvor mange Hz du ønsker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det ingen som har samme problem? Jeg har prøvd det meste nå i WinXP å får det ikke til å bli bra... Nesten på alle spill er det slik at bildet blir forskjøvet midt på skjermen slik at det oppleves som en slags hakking. Det skjer vanligvis når det skjer mye i spill men forekommer alt for ofte. Hardware er ikke begrensningen i mitt tilfelle, folk med gf2pro har ikke samme problem ved lik grafikk. En annen jeg kjenner har samme problem med gf4ti4200 og vi tror det må ha noe med vertical synkkronisering å gjøre.

Har reintalert men 0 forbedring.

 

Klarer bare ikke å få synkroniseringa til å bli påskrudd

Lenke til kommentar

Det skulle ikke være nødvendig å slå det på, det skal være satt av programmet. Alle DirectX programmer må jo initialisere oppløsning, fullscreen mode etc, og da setter man også syncronisering og backbuffers. Når dette ikke virker så tyder det på feil i driver.

Har tidligere sett problemer med backbuffer på GForce2, og det ble aldri rettet opp. Måtte gi opp å bruke GF, bruker ATI og Matrox i stedet. Det har ikke noe med ditt problem å gjøre, bare som eksempel på problem med drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...