Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kjøpe lakken?

miXer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, for en greit heftige effekt er du fort oppi 1000kr literen,om ikke mer.Vet det er enkelte steder som blander opp den lakken du vil i sprayboks.men anbefaler og sprøyte den me lakksprøyte.

Du kan bare gå inn på den nermeste lakkbutikken du ser og spør om du kan få se gjennom på et farge kart, er masse og velge i.

Jobber selv som lakker,men ikke oppi Tønsberg.så kan ikke hjelpe deg noe mer enn dette. Lykke til

Lenke til kommentar
Hey, for en greit heftige effekt er du fort oppi 1000kr literen,om ikke mer.Vet det er enkelte steder som blander opp den lakken du vil i sprayboks.men anbefaler og sprøyte den me lakksprøyte.

Du kan bare gå inn på den nermeste lakkbutikken du ser og spør om du kan få se gjennom på et farge kart, er masse og velge i.

Jobber selv som lakker,men ikke oppi Tønsberg.så kan ikke hjelpe deg noe mer enn dette. Lykke til

Det var da sykt overprising det da. Ca 550-750kr liter med pearlemor farge.

Lenke til kommentar

Hei. Bur nær Ålesund. Har ein 91-mod Vectra 2000 som skal lakkes. Men vet ikke helt pris på farge, og lakkering. Bilen trengs nedpussing utvendig da det er kommet bobler i lakken, sjølv om lakken er ny :hrm:

Tenkte å pusse bilen ned, og få den grunnet med hjelp på veien om det var mulig. Prøver å komme litt økonomisk unna det. Så det ikke blir alt for dyrt.

Fargene jeg har vurdert er: (Audi) RS-BLÅ eller FERRARI-RØD :thumbup:

Lenke til kommentar

Den lakken du har sett til 500-700kr literen på perleeffekt, er helt sikkert SIKKENS eller LESONAL, dette er "billigmerker" .Har lakka me Sikkens et par ganger, er noe j..... Herk av noe dritt.Er greit til små ting men, på større gjenstander hadde eg aldri brukt lesonal/sikkens.

Skal du ha et bra resultat,ville eg ha brukt litt mer penger på glasurit evt standox sine produkter, disse kan du og blande, som for eks bruke herderen til glasurit i standox sin klarlakk, hadde du prøvt dette me sikkens/lesonal, hadde det kokt og krakkelert.

glasurit og standox har enkle og greie blandeforhold og, lakk er 2:1+10%tynner og grunningen er 4:1+10% tynner.

House of kolor har jo perleeffekt/ candy lakker til over 2-3k per liter så, skal du ha noe som er litt små tøft ,må du opp me lommeboka

:)

Har lakka en del på jobb og privat nå, etter min mening er det vel verdt og legge litt mer penger i det,for et bra resultat.

Tenker litt på og lakke kabinettet mitt kamelon elle noe mer fancy, den kamelonen koster 3500 for en 0,5 liter boks,

Lenke til kommentar
OT: Hvor mange liter pleier det og gå per person bil? nå som vi har en lakerer her :)

Kommer veldig mye på lakkereren, noen greier å hel lakkere en bil på 1.5 liter BC.

Andre må ha 2 - 2,5L. Kommer også veldig mye på fargen, om den fyller godt osv osv.

Jeg greide å lakkere en hel bil med 0.3 L chamelon lakk :) Hadde bra underlag da.

Lenke til kommentar
Selger de billakk da??

Vis du hadde klikket på linken jeg la inn så kunne du lest litt bla dette.

I vår billakkavdeling finnes PPG´s produktserier: Deltron, Delfleet og Industrial line. 3M og Plastic Padding er også sterkt presentert her. Vi produserer også alle bil- og industrifarger på sprayboks mens du venter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...