2mas- Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hei, Har just kjøpt meg ny data med ein a64 3000+ venice prossesor og et DFI lanparty NF4 sli-dr hovedkort og 2gb patriot ram Her er steppingen på min cpu: ada3000daa4bp lbble 0531bpmw z734106h0121 Kan noen fortelle om cpuen er en god overklokker? Endret 18. september 2005 av 2mas- Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ingen tvil, det er en god overklokker Fra Hexus.net: Now this isn't some one-off benchmark speed. It's one that I'd be comfortable in using day in, day out. It's very nearly a 1GHz overclock from the default 1808MHz and represents an overclock of almost 55% Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det må legges til at det er ingen selvfølge at en 3000+ Venice klokker så bra som sitatet fra Hexus.net. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ingen tvil, det er en god overklokker Fra Hexus.net: Now this isn't some one-off benchmark speed. It's one that I'd be comfortable in using day in, day out. It's very nearly a 1GHz overclock from the default 1808MHz and represents an overclock of almost 55% Det stod ikke noe om hva slags stepping det var på den cpu'n, men så at det var en med den steppingen som gikk ganske langt på lav vcore vertfall, og det lover godt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Jeg tror "stepping" kan gi en *indikasjon* på ytelse/klokkbarhet, men ingen garanti. Det er tildels frustrende å oppleve at CPU'er som ifølge ryktene skal klokke til himmels i praksis dessverre klokker heller middels. Av og til får man dog "kloa i" en CPU som klokker fantasitisk bra.. De som er gjengangere her i forumet med rapporter om slike.. tror jeg "er innom en del" CPU'er før de finner "den rette". Dette gjelder *særlig* AMD.. Intel CPU'er varierer mye mindre mht. klokkbarhet..tror jeg (det er *kun* min erfaring). PS og Edit: Mitt siste CPU-innkjøp er/var forøvrig en "Venice" 3000+.. Sålangt har jeg fått den stabil 24/7 på [email protected].. Den klarer nok mer, men da bør jeg (som vanlig) gi den mye mer volt.. og bedre kjøling (enn XP90-Cu). Den anstrengelsen er det ikke verdt.. Det er (som vanlig) frustrernde å finne minne-brikker (av det jeg har) som lar seg klokke like bra/henge med CPU'n (kun ett par Twinmos BH5 DDR400 @3.3VDimm har fungert tilfredstillende.. HK er MSI K8N Neo2 Platinum forøvrig). Endret 19. september 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå