las^se Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 hei! har nettopp kjøpt meg gf4ti4200.. denne trekker tydeligvis endel strøm, for core'en har sunket til 1.79V.. optimalt er 2.0.. har bestillt ny strømforsyning på 550w, har en på 300w nå, men det er vel for lite.. men uansett så tar det litt tid før jeg får denne nye saken, så jeg lurer på om noen vet om noe jeg kan gjøre sånn fort, så jeg iallefall kan spille litt:) takk for svar! mvh las^se Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Tverrsnittet på lederene på hovedkortet er ofte veldig små og gir ofte et høyt spenningsfall. En kamerat redusere spenningsfallet betraktelig ved å koble ledninger i paralell med strømlederene på hovekortet. (Altså +12 +5 og +3,3v lederene) Lenke til kommentar
las^se Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 men disse klarer seg fint:) (12, 5, 3.3) men core(ikke hva jeg vet hva det er) skal være optil 2.0 V, men er bare 1.79.... har et program som heter hmonitor, og det lyser rødt på core, men resten er fint... tempratur å alt er i sin skjønneste orden.. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 vcore er vel spenninga som går til cpu trudde 1,7x var en fin verdi (har du overklokka) Lenke til kommentar
las^se Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 vett ikke jeg... det lyste bare rødt... men viss jeg går in på settings å stiller nominal voltage ned til 1,8 V går lyset bort... men men... det som sannsynligvis er problemet mitt, er at når jeg spiller, så trekker kortet mer strøm, åsså først da klarer ikke strømforsyninga å levere nok strøm.. stemmer dette? Lenke til kommentar
las^se Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 har ikke overklokka nei.. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hvis du ønsker å øke vcore'en kan du vel gjøre dette med jumpere eller i bios. Desuten skulle en ikke tro at vcoren skulle bli noe høyre med nye psu, kansje mer stabil, men ikke høyre.. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 jaja.. men viss core skal være rundt 1.7V, så er ikke d problemet.. +5V er på 4.95V... er det ikke denne spenningen skjermkortet går på? men pc'en klikker hver gang skjermkortet må jobbe...(fryser eller reboot'er) sammenheng?? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 hva er standard da? hva slags prosessor har du? er ikke AMD 1.75v og P4 1.6v ? Lenke til kommentar
las^se Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 har en amd t-bird 850mhz.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå