eivindhg Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Heisann, skal selge min gamle iPod 40 gb å kjøpe meg en ny 20 gb spiller istedet. Her er noen av kriteriene jeg har satt for den nye spilleren: - Relativt tynn og ikke for tung - Stort display - Enkel navigering - Ikke over 2500 kroner Hvilken spiller er den beste 20 gb's spilleren som passer til disse kriteriene? Har sett litt på denne fra Creative: Creative Zen Sleek Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har også kikket litt på Zen Creative Sleek. Virker jo som en får mye for pengene, ganske stilig design og radio. Sånn sett slår den jo ipod`n, men kjenner ikke til selve systemet, hvor enkelt det er å bruke osv. Hvis ikke er jo Sony NW-HD5 en mulighet med en batterikapasitet på 40 timer, om det stemmer er jo en annen sak. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Batteritida på HD5 er ikke på 40 timer når du spiller MP3, dette tallet gjelder for Sonys Atracformat ved en viss innstilling. Jeg har ikke tatt tida når det gjelder MP3, men 20+ timer er nok mer riktig. Mine ankepunkt: overføringsprogrammet Sonicstage er under par og sprekkdannelse rundt knappene. Skjermen er svart/hvit med mulighet for å invertere fargene. Navigeringen er grei nok, men langt i fra så elegant som et scrollhjul. Men spilleren er liten og det er praktisk å kunne bruke fjernkontrollen fra Sonys minidiskspillere hvis du skulle ha en sånn. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg har aldri hatt en mp3 spiller før, eller jo.. en 1 kroners sak som gikk i helvete. Men når jeg fikk min Zen Sleek i forrige uke så ble jeg forelsket Den har kjempe enkle menyer, god touchpad. Om man vil overføre data filer som spill og filmer må man bare laste ned Firmwaren som fikser det. Den er lett og er herlig pen Lydkvaliteten er også helt super, faktisk syns jeg den er bedre enn ipod. Radioen er også helt super. Batteriet varer også veldig lenge. Jeg ville ha valgt Sleek om jeg hadde vært deg Jeg er glad jeg valgte Zen Sleek Endret 20. september 2005 av Stian0 Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Nå har jeg kjøpt meg en Creative Zen Touch og jeg er enormt fornøyd! Her er noen positive egenskaper den har, som ikke min gamle iPod hadde: - Du kan lade spilleren samtidig som du tar over sanger fra pc. På den måten behøver du ikke være redd for at batteriet skal gå tomt før sangene er overført, og du kan f.eks sette den på over natta. - Den får ingen riper! Alt er i børstet stål så om du ikke tar en kniv og skjærer i spilleren får den ikke riper, men displayet er så klart ikke ripefritt. - Den har radio, og radion er i tillegg vanvittig bra, med gode signaler =) Resten har Stian0 egentlig sagt over, skal prøve den litt mer så finner jeg nok mye mer positivt å si om den! Lenke til kommentar
hitzcore Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 iPod 20gb Garantert en vinner! Lenke til kommentar
gustav Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Creative er fra før kjent for å gi mye for pengene (blant annet meget bra på lyd (som jo ikke er uvesentlig)). Ankepunktet for mange tidligere har vært at de har vært noget klumpete og, noen har også vendt tommelen ned for designet. Når de nå har kommet med zen sleek, frafalles disse ankepunktene, og du kan ikke feile med å kjøpe en slik (sleek) Har selv hatt min i halvannen mnd, og kan ikke si meg annet enn storforøyd. Den leverer på alle punkter (også på de punktene du anså som viktige). Dersom fargeskjerm ikke er noe must for deg, kan jeg trygt anbefale denne (utgaven med fargskjerm er forøvrig på trappene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå