inaktiv000 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei, jeg har forsøkt å selge min Creative Zen Touch via QXL. Link: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=20061776 Som dere ser, har en bruker budt 5 ganger, og blitt utestengt hver gang. Vinneren er registrert i går, og jeg lurer nå på om dere har erfaringer med slikt... Har dere noen tips til hvordan jeg kan sikre meg å få pengene? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Betalingsbetingelser: Avtales senere ett ord: oppkrav.. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 En grei løsning er å kreve frakt og oppkrav-utgifter som forskuddsbetaling, deretter sendes varen når det har kommet inn på konto. Da slipper du ihvertfall å svi for at kjøper ikke gidder å hente varen, noe som skjer temmelig ofte på slike steder. Selv selger jeg utelukkende mot forskuddsbetaling, og har ikke hatt problemer med det. Tvertimot har jeg sluppet utgifter en rekke ganger p.g.a. selgere som driter i å følge opp, og ikke svarer mine (høflige) henvendelser etter vunnede budrunder. Selv er jeg lei av å gi andre gode karakterer ved fullført handel når de gir blaffen i å gjøre det samme bare fordi jeg ikke er en QXL hore som tigger om det. Lenke til kommentar
norse5051 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Som sundiver sier har jeg også solgt en del tidligere på QXL, men har bestemt krevd forskudd på summen pluss frakt. Det er for mange idioter ute å kjører på QXL for tiden, og det som har skjedd i ditt tilfelle burde gi deg hint om hvordan videre saksgang vil være. Virker som en useriøs kjøper, som prøver å lure både deg og QXL systemt. Send epost hvor du krever forskudd og se om du hører noe, evt så har du vel fått oppgitt et telefonnummer som du kan ringe. Da qxl sender dette til deg ved auksjonsslutt, sammen med kjøpers epost. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Fikk svar, og det høres ut som det er QXL som roter litt. Han går med på å betale på forskudd, så da burde saken være grei Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Supert! Godt å høre QXL har lovet forbedringer i systemet, delvis fra feedback fra brukerene, så vi får vente og se hva som skjer der i gården. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hvilke brukere er det som har kommet med feedback ? svindlerne som de har beskyttet i årevis, eller de som prøver å hjelpe andre mot svindlere ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Svindlerne som de har beskyttet i årevis Sannsynligvis disse. F.eks QLT brukeren og andre useriøse brukere som tar mer i gebyr enn varen koster - samt aldri tar tak i reklamasjonssaker..... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Jeg synes det er rart det er mulig å svindle gjentatte ganger på QXL. Da jeg registrerte meg (for ganske lenge siden) mener jeg at jeg måtte få passordet på brev i posten. Er dette endret siden den gang? Siste oppdatering fra min "case" er at han fikk lønn om noen dager, og skulle sette inn pengene da. Virker faktisk som om QXL har vært litt vel strenge i denne saken. Endret 19. september 2005 av cecolon Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Haha, på forsiden av qxl.no står følgende med stor skrift: QXL.no - Gjør kjøp og salg mer spennende! Litt dårlig slagord dersom de er kjent for å ha endel svindlere... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Unnskyld meg, men bare meg som ikke kommer inn på qxl.no ? Edit: Får heller ikke pinget den.. Endret 19. september 2005 av Caddy Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Har ennå ikke fått penger, men vi avtalte at de skulle overføres mandag. Hvor lang tid tar dette dersom vi har forskjellige banker? Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 1-3 arbeidsdager er vel regelen Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 OK, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Prøvde å ringe ham, men han tok ikke telefonen. Ikke misforstå meg, jeg anklager ikke kjøperen for noe. Han virker seriøs på mail. Min skepsis i utgangspunktet var grunnet utestengningene på QXL, men han hadde en forklaring på disse. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Heh. Etter mye om og men, og mye tidsbruk, endte det naturligvis med at kjøper trakk seg. Det var visst ei jente som brukte broren sitt navn, og det var mye tull når jeg prøvde å ringe dem. Fikk ikke snakke med hun det gjaldt, kun moren som snakket så gebrokkent at jeg ikke forstod halvparten. Jaja, da ble det en annonse som kostet meg 100 kroner og ikke førte til noe salg Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jaja, da ble det en annonse som kostet meg 100 kroner og ikke førte til noe salg Du skal ikke betale avgiften til QXL når kjøperen ikke skal kjøpe det du selger likevel? Det er jo helt på trynet! Be kjøperen betale avgiften for annonsen din. Har man kjøpt en vare på QXL så er den kjøpt, ferdig med den saken. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er vel fortsatt sånn at du kan søke QXL om refusjon,når handelen blir avbrutt,slik at du skal slippe å betale for noe du ikke for solgt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er vel fortsatt sånn at du kan søke QXL om refusjon,når handelen blir avbrutt,slik at du skal slippe å betale for noe du ikke for solgt. Du får igjen salgsprovisjon - men du får IKKE igjen det det kostet å legge ut/starte auksjonen. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Nå står det at jeg enten skylder QXL 81 kroner, eller har 81 kroner tilgode... (Noen plasser står det -81, andre 81. Og jeg fikk mail med beskjed om å betale ) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg skyldte visst 81 kroner. Mener dette er litt urettferdig, ettersom brukeren som "vant" var den samme som ble utestengt 5-6 ganger før, og jeg kan jo ikke gjøre noe med at det er en useriøs bruker som vinner. Dersom QXL ikke vil betale tilbake, betyr dette at man kan ødelegge enhver auksjon samt å påføre selger utgifter ved å by høyt og nekte å gjennomføre. Dette fører til slutt til at hele konseptet med QXL blir ødelagt. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå