Gå til innhold

Mistenkelig kjøper på QXL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En grei løsning er å kreve frakt og oppkrav-utgifter som forskuddsbetaling, deretter sendes varen når det har kommet inn på konto. Da slipper du ihvertfall å svi for at kjøper ikke gidder å hente varen, noe som skjer temmelig ofte på slike steder. Selv selger jeg utelukkende mot forskuddsbetaling, og har ikke hatt problemer med det. Tvertimot har jeg sluppet utgifter en rekke ganger p.g.a. selgere som driter i å følge opp, og ikke svarer mine (høflige) henvendelser etter vunnede budrunder.

Selv er jeg lei av å gi andre gode karakterer ved fullført handel når de gir blaffen i å gjøre det samme bare fordi jeg ikke er en QXL hore som tigger om det.

Lenke til kommentar

Som sundiver sier har jeg også solgt en del tidligere på QXL, men har bestemt krevd forskudd på summen pluss frakt. Det er for mange idioter ute å kjører på QXL for tiden, og det som har skjedd i ditt tilfelle burde gi deg hint om hvordan videre saksgang vil være.

Virker som en useriøs kjøper, som prøver å lure både deg og QXL systemt.

Send epost hvor du krever forskudd og se om du hører noe, evt så har du vel fått oppgitt et telefonnummer som du kan ringe. Da qxl sender dette til deg ved auksjonsslutt, sammen med kjøpers epost.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart det er mulig å svindle gjentatte ganger på QXL. Da jeg registrerte meg (for ganske lenge siden) mener jeg at jeg måtte få passordet på brev i posten. Er dette endret siden den gang?

Siste oppdatering fra min "case" er at han fikk lønn om noen dager, og skulle sette inn pengene da. Virker faktisk som om QXL har vært litt vel strenge i denne saken.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Heh. Etter mye om og men, og mye tidsbruk, endte det naturligvis med at kjøper trakk seg. Det var visst ei jente som brukte broren sitt navn, og det var mye tull når jeg prøvde å ringe dem. Fikk ikke snakke med hun det gjaldt, kun moren som snakket så gebrokkent at jeg ikke forstod halvparten. Jaja, da ble det en annonse som kostet meg 100 kroner og ikke førte til noe salg :no:

Lenke til kommentar
Jaja, da ble det en annonse som kostet meg 100 kroner og ikke førte til noe salg :no:

Du skal ikke betale avgiften til QXL når kjøperen ikke skal kjøpe det du selger likevel? Det er jo helt på trynet! Be kjøperen betale avgiften for annonsen din.

Har man kjøpt en vare på QXL så er den kjøpt, ferdig med den saken.

Lenke til kommentar

Jeg skyldte visst 81 kroner. Mener dette er litt urettferdig, ettersom brukeren som "vant" var den samme som ble utestengt 5-6 ganger før, og jeg kan jo ikke gjøre noe med at det er en useriøs bruker som vinner. Dersom QXL ikke vil betale tilbake, betyr dette at man kan ødelegge enhver auksjon samt å påføre selger utgifter ved å by høyt og nekte å gjennomføre. Dette fører til slutt til at hele konseptet med QXL blir ødelagt.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...